به گزارش اکو ایران، رصد بازار خودروهای وارداتی حکایت از افت قیمت دو محصول برند هیوندای دارد. هیوندایی النترا و هیوندایی سوناتا هیبرید که همچنان مدل صفر کیلومترشان در بازار در دسترس متقاضیان قرار دارد در اولین روز کاری هفته جاری افت قیمت را تجربه کردند.

آن طور که کارنامه گزارش می دهد، هیوندایی النترا 26 شهریور 1402 (امروز) با قیمت حدود دو میلیارد و 750 میلیون تومان در بازار حضور داشت. این خودرو به نسبت چهارشنبه هفته گذشته که بازار بسته شد، افت قیمتی حول و حوش 1.8 درصدی را تجربه کرده است. دیگر محصول این برند کره جنوبی یعنی هیوندایی سوناتا هیبرید نیز در همین بازه زمانی افتی نزدیک به 2.5 درصد را در کارنامه خود ثبت کرد.

این محصول سدان هیوندای با قیمت حدود 3 میلیارد و 900 میلیون تومان از سوی فروشندگان به بازار عرضه شده است.

افت قیمت این دو خودرو در حالی رقم خورده که شاهد هستیم، سایر خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار بدون تغییر قیمتی به نسبت پایان هفته گذشته، اولین روز کاری هفته را آغاز کردند.

به نظر می رسد ریشه افت دو محصول این برند خودروساز کره جنوبی را باید در افزایش عرضه و کاهش تقاضا جست و جو کرد.

نرخ ارز همچنان در دامنه محدودی نوسان می کند و از آنجایی که این دامنه نوسان به روند تبدیل نشده، بازار خودروهای وارداتی چندان از افت و خیز محدود نرخ ارز اثرپذیری ندارد و آنچه در بازار دست بالا را دارد حضور متقاضیان و تیراژ عرضه از سوی فروشندگان است.

جدول قیمت خودروهای وارداتی