به گزارش اکو ایران، قیمت نهایی شاهین با گیربکس اتوماتیک در کارخانه تعیین شد. خودروسازی سایپا در صورت دریافت رقمی حدود 625 میلیون تومان، شاهین با گیربکس اتوماتیک را برای مشتریان فاکتور خواهد کرد. شاهین با گیربکس اتوماتیک با این قیمت کارخانه ای سکه نخستین محصولی که قیمتش در مبدا از 600 میلیون تومان عبور کرد را به نام خود ضرب کرد. این قیمت کارخانه ای هوش از سر متقاضیان خرید این خودرو در دور دوم از سامانه یکپارچه فروش برد.

پیش تر اخباری از سوی شورای رقابت در ارتباط با قیمت شاهین با گیربکس اتوماتیک منتشر شده بود که تنها قیمت خام این خودرو، بدون عوارض و مالیات های متعلقه بود. قیمت خام شاهین با گیربکس اتوماتیک حدود 545 میلیون توما بود. شاهین با گیربکس اتوماتیک با این قیمت نهایی عنوان گران ترین محصول داخلی را در میان محصولات تولیدی خودروسازان بزرگ کشور به خود اختصاص داده است.

خودروسازی سایپا در حال حاضر شاهین با گیربکس دستی را با قیمت بیش از 425 میلیون تومان در سبد محصولاتی خود دارد. چنانچه قیمت شاهین با گیربکس دستی و شاهین با گیربکس اتوماتیک را در مبدا با هم مقایسه کنیم شاهد تفاوت حدود 200 میلیون تومانی میان این دو خودرو هستیم. این فاصله قیمتی میان یک خودرو با دو نوع گیربکس غیر منطقی به نظر می رسد در حال حاضر دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک از سوی ایران خودرو با قیمتی حدود 545 میلیون تومان برای متقاضیان فاکتور می شود این در حالیست که قیمت همین خودرو با گیربکس دستی در کارخانه حول و حوش 482 میلیون تومان تعیین شده است. همین اتفاق برای قیمت تارا با گیربکس دستی و اتوماتیک در کارخانه افتاده است. آبی های جاده مخصوص تارا با گیربکس دستی را حدود 394 میلیون تومان در کارخانه فاکتور می کنند این در شرایطی است که ایران خودرویی ها اجازه دارند همین خودرو با گیربکس اتوماتیک را حدود 490 میلیون تومان بفروشند. بنابراین در حالی که فاصله حدود 70 میلیون تا 90 میلیون تومانی میان مدل دستی و اتوماتیک محصولات ایران خودرو دیده می شود شاهد فاصله 200 میلیون تومانی میان شاهین با گیربکس اتوماتیک و شاهین با گیربکس دستی هستیم.

این خودرو هنوز به بازار عرضه نشده اما به نظر می رسد چنانچه عرضه شود، فاصله قیمتی زیادی میان قیمت کارخانه ای و بازاری این خودرو ایجاد نشود.