به گزارش اکو ایران، استفاده از کف پوش سه بعدی یا دودی کردن شیشه خودرو باعث ابطال گارانتی خودرو می شود؟

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت از بین رفتن گارانتی را به دلایل ذکر شده رد کرد.

حمید محله ای تاکید کرد اینکه گفته می‌شود اگر شیشه خودروها دودی شود یا اگر در خودرو کفی سه بعدی نصب شود، گارانتی را قبول نمی‌کنند اصلاً صحت ندارد و شاید شوخی باشد، اما اگر شکایتی باشد به طور حتم رسیدگی خواهد شد.

این مدیر صمت در ادامه به سامانه خودرویی جدیدی اشاره کرد که شرکت های خودروساز باید در آن سامانه وارد شوند.

آن طور که محله ای گفت این سامانه ملی گارانتی نام دارد و خودروسازان موظف هستند تا پایان مهر 1402 وارد این سامانه شوند.  

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت خودرو به سامانه گارانتی اضافه شده اما هنوز شرکت های خودروساز به این سامانه نپیوسته اند.

البته بر اساس اظهارات این مدیر صمت خودروسازان داخلی در فرایند کار قرار گرفته‌اند و باید شبکه خود را معرفی کنند تا ارزیابی و تأیید شده و در سامانه درج شود.

این مدیر صمت خاطر نشان کرد عدم حضور آنها در این سامانه نشانه نداشتن گارانتی خودرو نیست، بلکه خودروهای داخلی تا ۶۰ هزار کیلومتر یا سه سال گارانتی دارد.

شرکت های خودروساز در حال حاضر موظف هستند تا محصولات خود را به مدت سه سال یا 60 هزار کیلومتر ( هر کدام زودتر سر برسد) گارانتی کنند. محله ای گفت در این سه سال خدمات رایگان ارائه و پس از آن خدمات پس از فروش با گرفتن مبالغی انجام می‌شود.

براساس اظهارات محله ای علاوه بر خودروسازان بزرگ، خودروسازان خصوصی نیز باید نسبت به حضور در سامانه ملی گارانتی اقدام کنند.