به گزارش اکو ایران، خودروسازی سایپا قیمت های جدید برای کوییک R تیپ S و همچنین ساینا S را اعلام کرد. براساس اعلام نارنچی های جاده مخصوص ازا ین به بعد کوییک R تیپ S با قیمت حدود 291 میلیون و 600 هزار تومان برای متقاضیان فاکتور خواهد شد. قیمت کارخانه ای جدید ساینا S نیز حول و حوش 326 میلیون و 300 هزار تومان خواهد بود.

بنابراین نسبت به قیمت های پیشین شاهد هستیم که کوییک R تیپ S در کارخانه با افزایش قیمت بیش از پنج میلیون تومانی روبرو شده و ساینا S نیز به نسبت قیمت های پیشین رشد قیمتی حدود دو میلیون و 500 هزار تومان را تجربه خواهد کرد.

مدیران خودروسازی سایپا دلیل افزایش قیمت کارخانه دو محصول یاد شده را ارتقای استانداردهای خودرویی اعمال شده توسط سازمان ملی استاندارد عنوان کردند.

افازیش قیمت کارخانه ای خودرو به هر دلیلی که اتفاق بیفتد، قیمت بازاری خودروها را افزایش می دهد. بنابراین پیش بینی می شود افزایش قیمت محصولات سایپا روی قیمت بازاری محصولات این خودروساز، بخصوص مدل های مشابه اثرگذاشته و قیمت بازاری این خودروها به کمک اهرم افزایش قیمت کارخانه ای در بازار رشد کنند.

ارتقای استاندارد محصولات تولیدی خودروسازان بهانه مناسبی به فروشندگان خودرو در بازار است تا قیمت خودروهای در اختیار خود را افزایش دهند. این اتفاق در شرایطی می افتد که خریدار چندانی در بازار خودرو حضور ندارد.

شرکت های خودروساز در چند وقت اخیر تلاش هایی برای افزایش قیمت محصولات خود داشتند اما این تلاش ها به سد شورای رقابت برخورد کرد. دبیر انجمن خودروسازان چندی پیش اعلام کرد ایران خودرو و ساپیا طی یک ماه گذشته دوبار مستندات خود برا افزایش قیمت محصولات تولیدی خود را به آدرس شورای رقابت پُست کردند اما تا کنون موفق نشدند مجوز افزایش قیمت را دریافت کنند.

باید منتظر ماند و دید واکنش فروشندگان بازار به جدیدترین موج افزایش قیمت کارخانه ای چه خواهد بود؟