به گزارش اکو ایران، رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از تسریع در اسقاط خودروهای فروسده خبر داد.

آن طور که مهران سالاریه اعلام کرد در نیمه اول سال 1402 سرعت اسقاط خودرو به نسبت مدت مشابه در سال گذشته سه برابر شده است.

با توجه به اظهارات رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نظر می رسد دارندگان خودروهای فرسوده که در طرح های فروش شرکت های خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه حضور پیدا کردند می توانند امیداور باشند که خودروسازان نیز با سرعت بیشتری نسبت به واگذاری خودروی جدید آنها اقدام کند.

سالاریه ادامه داد ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده پس از انتقال از وزارت راه و شهرسازی به وزارت صمت عملا از اردیبهشت 1402 فعالیت خود را آغاز کرد.

براساس اعلام این مدیر صمت در همان ابتدای امر با توجه به ضعف‌های فراوان سامانه قبلی، اقدام به طراحی سامانه جدید در این حوزه کردیم.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده درباره اسقاط کشنده های فرسوده نیز گفت تعیین تکلیف کشنده‌های مشمول بند «ث» ماده ۳۰ یکی از موضوع های اصلی ستاد بود.

سالاریه تاکید می کند متاسفانه چندین ماه مالکان این کشنده‌ها بلاتکلیف بودند که به جهت مساعدت با این دسته از رانندگان تا کنون بیش از دو هزار دستگاه کشنده با پرداخت عوارض اسقاط وارد فرآیند شماره‌گذاری شدند و بیش از هزار دستگاه از این تعداد تاکنون پلاک شدند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت با توجه به وجود گواهی اسقاط دیزل به میزان کافی به تمامی واردکنندگان اعلام شده که از این پس باید نسبت به ارایه گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری اقدام کنند که بدین ترتیب اسقاط کامیون‌های فرسوده از این پس شتاب می‌گیرد.

سالایه درباره اسقاط تاکسی نیز گفت در حوزه تاکسی نیز تاکنون بیش از چهار هزار دستگاه تاکسی فرسوده اسقاط و نوسازی شدند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به این که در مجموع در نیمه اول سال جاری حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شده است. آن طور که این مدیر صمت می گوید این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ برابر و در مقایسه با کل اسقاط سال ۱۴۰۰ حدود ۲ برابر شده است.

این ستاد برنامه هایی جدیدی برای حوزه تحت نظرش دارد تا مشوق‌هایی برای اسقاط خودروهای فرسوده درنظر بگیرد. درباره این برنامه ها بزودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

باید منتظر ماند و دید این مشوق ها همچنان از مسیر حضور در طرح های فروش شرکت های خودروساز به دست متقاضیان خواهد رسید یا اینکه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرواهی فرسوده قصد دارد طرح های خرید نقدی را در دستورکار قرار دهد.