به گزارش اکو ایران، بعد از رکوردزنی تویوتا در درآمد سه‌ماهه منتهی به سپتامبر، سهام این شرکت در بازار سهام با رشدی 6.3 درصدی مواجه شد. تویوتا در بیانیه رسمی امروز خود، سود عملیاتی‌اش را در سال مالی متنهی به مارس 4.5 هزار میلیارد ین برآورد کرده که نسبت به تخمین 3هزار میلیاردی قبلی، رشد قابل توجهی دارد.  

گروه تویوتا از در 6 ماهه آوریل تا سپتامبر، فروش کم‌سابقه 5.6 میلیون دستگاهی را به ثبت رساند تا به هدف فروش 11.4 میلیون دستگاهی خود برای سال مالی 2023 و ماندن در جایگاه بزرگترین خودروساز جهان نزدیک شود. تقاضا برای خودروهای هیبریدی در حالی همچنان رو به رشد است که شرکتهای بید و تسلا در انتقال به بخش خودروهای برقی عملکرد بهتری داشته‌اند.

به گفته تویوتا، سودهای ارزی درآمد عملیاتی را 260 میلیارد ین در نیمه اول آوریل تا سپتامبر افزایش داد و در مسیر افزایش چشم انداز کل سال تا 1.18 تریلیون ین است. این خودروساز اکنون نرخ 141 ین به دلار را به جای سطح قبلی 125 ین در نظر گرفته است.

برای سه ماه منتهی به سپتامبر، این رقم رکورد 1.44 تریلیون ین بود که از میانگین برآورد تحلیلگران برای 1.1 تریلیون ین فراتر رفت. فروش خالص با 24 درصد افزایش به 11.4 تریلیون ین رسید. این شرکت تلاش‌های خود را برای تولید خودورهای الکتریکی افزایش داده است و روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال سرمایه‌گذاری 8 میلیارد دلاری دیگر در کارخانه‌ای در کارولینای شمالی است که باتری‌هایی را برای مدل‌های هیبریدی تمام الکتریکی و پلاگین می‌سازد.

 ماه گذشته، تویوتا اعلام کرد با همکاری شرکت پالایش نفت و وپتروشیمی ایدمیتسو کوزان برای ساخت باتری‌های حالت جامد برای خودروهای الکتریکی همکاری خواهد کرد. این همکاری بر روی توسعه فناوری تمرکز خواهد داشت که می تواند خروجی باتری و زمان شارژ را بهبود بخشد و به ایجاد یک زنجیره تامین برای تولید انبوه کمک کند. این در حالی بود که تویوتا چشم انداز فروش باتری خودروهای برقی خود را برای سال مالی از 202 هزار دستگاه به 123هزار دستگاه کاهش داد.