به گزارش اکو ایران، ثبت نام کنندگان برای رانا پلاس با دردسر جدیدی روبرو شدند. ایران خودرو به خریداران این خودرو اعلام کرده برای تحویل گرفتن خودرو باید فکر رانا پلاس را از سر بیرون کرده و بین دو گزینه پیشنهادی ایران خودرو یعنی رانا پلاس ارتقا یافته یا پژو 207 ارتقا یافته یکی را انتخاب کنند.

اما متقاضیان از این پیشنهاد آبی های جاده مخصوص از ناراضی شدند. خریداران رانا پلاس بعد از بررسی قیمت مدل ارتقا یافته این خودرو حدود 100 میلیون تومان از قیمت رانا پلاس گران تر است. ثبت نام کنندگان در دور اول فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه می گویند ایران خودرویی ها اگر قصد فروش محصولات جدید خود را دارند باید با هماهنگی صمت نسبت به برگزاری طرح فروش اقدام کنند، نه اینکه خودروهای جدید خود را در چهارچوب طرح های فروش پیشین به مشتریان پیشنهاد دهند. البته برخی از متقاضیان می گویند جایگزین کردن خودروهای جدید با خودروهایی که پیش تر پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار گرفتند فراتر از پیشنهاد، بلکه اجبار است.

چندی پیش این اتفاق برای واگذاری تارا با گیربکس دستی (تارا V1) نیز افتاد. ایران خودرویی ها به خریداران تارا با گیربکس دستی اعلام کردند باید تارا با گیربکس دستی پلاس (تارا V1P) را که حدود 200 میلیون تومان گرانتر است، خریداری کنند. آبی های جاده مخصوص به متقاضیانی که اصرار به تحویل گرفتن تارا با گیربکس دستی (تارا V1) را دارند گفته که باید منتظر اطلاعیه های بعدی این خودروساز بمانند اما اگر با خودروی جایگزین موافق هستند می توانند بعد از واریز وجه، تارا با گیربکس دستی پلاس (تارا V1P) را 15 روزه از این خودروساز تحویل بگیرند.

به نظر می رسد ایران خودرویی ها در همان برنامه ای که برای تارا در نظر گرفته اند را روی رانا پیاده سازی کرده اند.

باید منتظر ماند و دید دستگاههای نظارتی چه زمانی به این مساله ورود می کنند و آیا در نهایت متقاضیان می توانند خودروی مورد نظر خود را از ایران خودرو تحویل بگیرند یا خیر؟