به گزارش اکو ایران، ایران خودرو در طی هفت ماهی که از سال جاری می گذرد تنها دو دستگاه پژو 206 تیپ 2 تولید کردند. افت تولید این خودروی محبوب در حالیست که متقاضیان همچنان امیدوارند آبی های جاده مخصوص نسبت به تولید این خودرو، اقدام کنند.

این خودروساز سال گذشته در همین بازه زمانی نزدیک به 21 هزار و 750 دستگاه پژو 206 تیپ دو تولید کرده بود. بنابراین می تواند گفت تولید این خودروی محبوب بازار تا پایان مهر سال جاری با افت 100 درصدی روبرو شده است.

اسفند سال گذشته آبی های جاده مخصوص اعلام کردند قصد دارند تا پژو 206 تیپ دو را به عنوان آخرین بازمانده خانواده پژو 206 از خط تولید خارج کنند. مدیران ایران خودرو برای اینکه دل مشتاقان پژو 206 را به دست بیاورند اعلام کردند که محصول جایگزینی را به جای پژو 206 در سبد محصولاتی خود در نظر گرفتند.

TF21 خودرویی بود که آبی های جاده مخصوص به عنوان جایگزین پژو 206 تیپ دو رونمایی کردند اما خبری از تولید آن تا کنون نبوده است. متقاضیان پژو 206 از حذف این خودرو  و جایگزین آن استقبال نکردند و همین اتفاق سبب شد تا مدیران ایران خودرو حرف خود را درباره خداحافظی با آخرین بازمانده خانواده پژو 206 در سبد محصولاتی خود پس بگیرند.

اما به نظر می رسد این اتفاق در عمل افتاده است و باید خروج این خودروی محبوب را از سبد محصولاتی ایران خودرو باور کرد. این اتفاق روی قیمت بازاری این خودرو تاثیر منفی می گذارد.