به گزارش اکو ایران، بررسی آمار تولید ایران خودرو مربوط به مهر 1402 نشان می دهد این خودروساز طی هفت ماهی که از سال جاری گذشته تولید 10 محصول خود که بخش عمده ای از آنها پرطرفدار بوده را متوقف کرده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، پژو 207 با گیربکس دستی و سقف پاناراما (شیشه ای)، پژو پارس معمولی، پژو 2008، سمند LX با موتور EF7، رانا، رانا با گیربکس 6 دنده دستی، رانا با گیربکس 6 دنده ATM، پژو 405 دوگانه سوز، سمند LX و سمند سورن ELX خودروهایی هستند که ابی های جاده مخصوص بی سر و صدا از گردونه تولید کنار گذاشته اند.

حذف این خودروها از سبد محصولاتی ایران خودرو در حالی اتفاق افتاده است که سال گذشته تا پایان مهر در مجموع حدود 42 هزار دستگاه از این خودروها را در خطوط تولید تکمیل کرده بودند.

اما با توقف تولید آنها سیگنال بدی از سوی ایران خودرو به بازار مخابره شده و بخشی از تقاضا که اکثر آنها را متقاضیانی تشکیل می دهند که نقدینگی زیادی برای در اختیار گرفتن خودرو ندارند از گردونه خردی خودرو حذف کرده است.

به نظر می رسد آبی ها جاده مخصوص حذف این خودروها را به منظور کاهش زیان تولید خود در دستورکار قرار داده اند و این احتمال وجود دارد تا پایان سال خودروهای دیگری نیز به این مجموعه اضافه شود.