به گزارش اکوایران؛ ارزیابی بازار نشان می‌دهد امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با کاهش 2 تا 6 میلیون راهی بازار شدند. کاهش قیمت خودرو در بازار امروز در حالی رقم خورد که روز گذشته ایران خودرویی‌ها در بازار رشد و ثبات قیمت داشتند.

فعالان بازار خودرو معتقدند تداوم ثبات قیمت دلار در بازار را عمده دلیل کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار می‌دانند. علاوه بر نرخ دلار فعالان بازار به این نکته نیز اشاره می‌کنند که اثر خبر سومین طرح فروش در سامانه یکپارچه که روز گذشته اعلام شد امروز به بازار رسید و موجب شد تا بازار شکل و شمایل کاهشی به خود گیرد.

در شیوه جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو، شرکت‌های خودروساز این امکان را پیدا می کنند تا علاوه بر فروش محصولات جدید، مازاد تولید خود را نیز پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار دهند. با این شرایط می‌توان گفت کاهش قیمت خودرو در بازار امروز طبیعی است.

براساس ارزیابی بازار «تارا اتوماتV2» که روز گذشته بیشترین رشد قیمت در میان ایران‌ خودرویی‌ها داشت امروز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد و با افت 6 میلیونی راهی بازار شد. «دنا پلاس توربو اتوماتAT» هم امروز افت 4 میلیونی در بازار داشت و «پژو 207 دنده‌ای» و «دنا پلاس 6 دنده توربو» هم با افت 3 میلیون تومانی راهی بازار شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8» ، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 دنده‌ای» در بازار 485 میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افت 2 میلیون تومانی داشت. «هایما S8 پلاس» هم با کاهش 2 میلیونی یک میلیارد و 668 میلیون تومان قیمت‌ خورد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» در بازار کاهش 6 میلیونی داشت و در بازار امروز 774 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان می دهد خانواده دنا امروز کاهش قیمت داشتند و با این شرایط «دنا پلاس 6دنده توربو» در بازار 739 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افت 3 میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم 805 میلیون تومان قیمت خورد و کاهش 4 میلیونی داشت. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار 612 میلیون تومان قیمت خورد و افت 3 میلیونی داشت.

اکو 21