به گزارش اکوایران؛ فعالان بازار خودرو معتقدند امروز هم شاهد نوسان اندک قیمتی در بازار ایران خودرویی ها بودیم، نوسانی که موجب شد تا در کنار کاهش معامله شاهد تغییر اندک قیمتی در این بازار باشیم.

فعالان بازار خودرو به این نکته اشاره می‌کنند که وضعیت بازار این روزها شکل و شمایل عجیبی به خود گرفته، بطوریکه یک روز افزایش و روز دیگر کاهش قیمت در بازار داریم و این امر موجب شده تا پیش‌بینی قیمت خودرو غیرممکن شود.

اما در خصوص اینکه چه عاملی نوسانی شدن بازار خودرو را به همراه داشته است، فعالان بازار خودرو نزدیک شدن خودروهای وارداتی به بازار و خبر طرح جدید فروش در سامانه یکپارچه خودروسازان را عامل آن می‌دانند و معتقدند بازار گوش به اخبار سپرده و این امر سردرگمی آن را به همراه داشته است. 

از سوی دیگر امروز دلار هم کاهش اندک قیمتی داشت که این افت هم در نوسان قیمت خودرو بی‌اثر نیست. 

براساس ارزیابی بازار امروز «پژو 206 دنده‌ای» امروز با کاهش 5 میلیونی بیشترین افت را تجربه کرد و پس از آن بیشترین افت را «هایماS8» با کاهش 3 میلیونی و «تارا اتوماتV2» با افت 2 میلیونی تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8» ، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 دنده‌ای» در بازار 480 میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افت 5 میلیون تومانی داشت. «هایما S8 پلاس» هم با کاهش 3 میلیونی یک میلیارد و 665 میلیون تومان قیمت‌ خورد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» در بازار کاهش 2 میلیونی داشت و در بازار امروز 772 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان می دهد خانواده دنا امروز کاهش قیمت داشتند و با این شرایط «دنا پلاس 6دنده توربو» در بازار 738 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افت یک میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم 804 میلیون تومان قیمت خورد و کاهش یک میلیونی داشت. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار 611 میلیون تومان قیمت خورد و افت یک میلیونی داشت.

اکو 22