به گزارش اکوایران: سردار احمدرضا رادان در هشتمین رزمایش خودرویی و ارتقاء توان تحرک عملیاتی پلیس راهور فراجا و افتتاح مقرهای جدید پلیس راهور در روز چهارشنبه اعلام کرد که شاخص تصادفات جاده‌ای از ۱۲ درصد فراتر رفت.

سردار رادان با اشاره به این موضوع که پلیس راهور مسئول تصادفات جاده‌ای نیست و پلیس نباید بار دستگاهای دیگر را به دوش بکشد، ویترین پلیس در سراسر کشور را پلیس راهور دانست و ادعا کرد که پلیس راهور می‌تواند موجب افزایش سرمایه اجتماعی انتظامی شود.

هوشمندسازی پلیس راهور، یک نیاز اساسی

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه این برنامه به صورت ویدئوکنفرانس، پاسگاه‌ها و قرارگاه‌های پلیس راهور در سطح کشور را افتتاح کرد و بر توسعه پلیس در معماری جدید فراجا تاکید کرد و هوشمندسازی پلیس راهور را یک نیاز اساسی دانست و یکی از گام‌های هوشمندسازی در حوزه راهنمایی و رانندگی را کروکی هوشمند عنوان کرد.

او ادامه داد: امروزه به جای مراجعه مردم به پلیس، باید پلیس به محل زندگی مردم برای خدمت مراجعه کند. یک نمونه بارز برای این نوع خدمت، طرح پلاک‌گذاری درب منازل است.

افزایش جریمه‌های رانندگی منجر به کاهش حوادث جاده‌ای خواهد شد

سردار رادان همچنین خطای انسانی را علت اصلی بخش زیادی از تخلفات رانندگی دانست و خواستار پرداخت هزینه تخلف توسط رانندگان خاطی شد.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین خواستار تصویب قانون افزایش جریمه‌ها توسط مجلس شورای اسلامی شد و خاظر نشان کرد: افزایش جریمه‌های رانندگی ابتکار دولت سیزدهم بود که اجرایی شدن این طرح، منجر به کاهش حوادث راهنمایی و رانندگی خواهد شد و این امر ارتباطی با تورم ندارد؛ زیرا به هیچ وجه در سبد معیشت مردم قرار نمی‌گیرد.

پیگیری توقف ۶ ماهه خودروهای شوتی

فرمانده‌ کل انتظامی یکی از دغدغه‌های اساسی پلیس را خودروهای قاچاق بر (شوتی) دانست و اظهار داشت: درخواست خود را به شورای عالی امنیت ملی فرستاده‌ایم که دستور توقیف 6 ماهه در پارکینگ را برای خودروهای شوتی را صادر کنند. 

سردار رادان همچنین از کشته شدن سالانه ۳۰۰ نفر ناشی از فعالیت خودروی شوتی در حوادث راهنمایی و رانندگی خبر داد و ادامه داد: اکنون بیش از ۴۰ هزار خودروی شوتی در جاده‌های کشور در حال تردد هستند و مقررات راهنمایی و رانندگی را زیرپا می‌گذارند.

وی همچنین با بیان اینکه به ازای هر کشته 25 مصدوم در حوادث رانندگی داریم، به منظور کاهش تلفات و مصدومان این حوادث، خواستار جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌ها شد.

سردار رادان در آخر عنوان کرد که هر ساله تعداد قابل توجهی از ماموران نیروی انتظامی به علت وجود خودروهای شوتی، جان خود را از دست می‌دهند که این امر ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به توان انتظامی و پلیس راهور وارد کرده است.