به گزاش اکو ایران، بازار خودرو برخی خریداران خودرو در آبان سال جاری نقره داغ کرد. بررسی قیمت های بازاری خودرو نشان می دهد خریداران خودروهای فونیکس تیگو 8 پرو، فردا سوبا M4 و چانگان CS35 پلاس بیش از بقیه خودروها افت قیمت را در یک ماهه آبان به خود دیدند. بررسی‌های کارنامه نشان می دهد آن دسته از متقاضیان که در ابتدای دومین ماه از فصل پاییز اقدام به خرید تیگو 8 پرو کردند طی 30 روز حدود 165 میلیون تومان از قیمت خودروی خریداری شده را از دست دادند. همین وضعیت با شیب کمتر برای خریداران سوبا M4 محصول فردا موتور اتفاق افتاد. این خودرو که به تازگی بیش از پیش در بازار خودرو رویت می شود و به احتمال زیاد این روزها تردد تعدادی از این خودروی MPV چینی در خیابان ها قابل رویت است نیز حول و حوش 130 میلیون تومان از قیمت خود را از دست داده است.

چانگان CS 35 پلاس نیز که طی اولین دور عرضه محصولات مونتاژی در دسترس ثبت نام کنندگان برای خرید خودرو از مسیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قرار گرفته بود نیز طی هشتمین ماه از سال جاری با افت قیمت نزدیک به 90 میلیون تومانی روبرو بوده است. خریداران این خودرو نیز 90 میلیون تومان از قیمت خودروی خود را به دلیل نوسان های بازار از دست داده اند.

سه خودرویی یاد شده در دسته خودروهای مونتاژی و وارداتی قرار می گیرند. اما چرا در میان خودروهایی که بیشترین افت قیمت را در آبان 1402 داشتند خبری از خودروهای داخلی نیست و به نوعی صدر جدول بیشترین افت قیمت در اختیار خودروهای مونتاژی قرار گرفته است؟

به نظر می رسد کاهش قیمت خودروها در بازار تحت تاثیر نوسان اندک نرخ ارز، تحویل خودروهای وارداتی، افزایش تیراژ خودروسازان خصوصی و کاهش انتظارات تورمی رقم خورده باشد.

چنانچه متقاضیان سه خودروی یاد شده اندکی تامل می کردند می توانستند خودروهای مورد نظر خود را در انتهای آبان با قیمت مناسب تر خریداری کنند.

البته برخی پیش بینی می کنند این روند متوقف شود. زیرا برخی از معامله گران معتقدند این اتفاق در بهترین حالت تا پایان سال دوام داشته باشد و نمودار قیمت خودرو بار دیگر صعودی خواهد شد.