به گزارش اکو ایران، سامانه یکپارچه فروش خودرو بار دیگر در دسترس متقاضیان قرار گرفت. البته این دور دیگر از فروش خودرو به صورت گسترده خبری نیست و شرکت های خودروساز به صورت آزادانه محصولات خود را پشت ویترین این سامانه قرار داده تا متقاضیان بتوانند نسبت به انتخاب و خرید خودرو اقدام کنند.

لاماری و هایما X7 دو محصولی هستند که در حال حاضر در دسترس متقاضیان قرا  دارد. البته قرار است محصولات کرمان موتور شامل جک S3، جک S5، جک J4، KMC J7 و KMC X5 نیز برای فروش در سامانه یکپارچه فروش خودرو بارگذاری شود. عرضه KMC X5 برای اولین بار در سامانه یکپارچه اتفاق می افتد.

متقاضیان می توانند به آدرس https://esalecar.ir/cars مراجعه کنند.

علاوه بر متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دارندگان خودروهای فرسوده نیز می توانند با حضور در سامانه یکپارچه نسبت به انتخاب و خریداری خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.

علاوه بر کرمان موتور دو خودروساز خصوصی دیگر، ساینا موتور پارسیان با محصول تیگارد X35  وصنایع خودروسازی ایلیا با محصول دایون Y7 را سامانه حاضر خواهند شد.

به نظر می رسد با توجه به آغاز دور جدید فروش خودرو دیگر به نوبت دهی، همانند مکانیزم قرعه کشی کنار گذاشته شده و متقاضیان می توانند با توجه به حضور شرکت های خودروساز در سامانه از محصولات عرضه شده انتخاب کرده و خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.

بنابراین فروش خودرو با مکانیزم نوبت دهی بعد از دو دور به کار خود پایان داد و شیوه فروش آزادانه به نوعی جایگزین آن شد.

استارت فروش خودرو در سامانه یکپارچه سبب شده تا متقاضیانی که در راه بازار خودرو بودند راه خود را کج کنند و سری به سامانه یکپارچه فروش خودرو بزنند. با توجه به آغاز دور جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه به نظر می رسد قیمت های بازاری خودرو می‌تواند از این هم بیشتر کاهش پیدا کند.