به گزارش اکو ایران، خودروسازی رنو نسل دیگری از محصول داستر را روانه بازار خودروی بین المللی کرد تا با این اقدام از نسل سوم این خودروی کراس اوور رونمایی کند.

رنو داستر در دوره ای که پایش به بازار ایران باز شد مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفت. این کراس اوور جمع و جور شهری تا اندازه ای مورد توجه بازار قرار گرفت که بعد از نهایی شدن توافق نامه برجام و برنامه ریزی مدیران رنو برای حضور پُررنگ در بازار خودروی کشور از مسیر تولید در داخل کشور قصد داشتند تا رنو داستر را به عنوان یکی از گزینه های خود در ایران تولید کنند.

البته خودروساز فرانسوی به صادرات بخشی از محصولات تولیدی در ایران نیز با توجه به اصرار سیاست گذار خودرویی فکر می کرد. اما هرچه بود با خروج ایالات متحده آمریکا از توافق نامه برجام و بازگشت صنعت خودرو به لیست صنایع تحریمی، شرکای دو خودروساز بزرگ کشور از جمله رنو تصمیم گرفتند شراکت خود را با ایران خودرو وسایپا نیمه کاره رها کرده و بازار ایران را ترک کنند.

حال خبر می رسد که رنوی فرانسه نسل سوم داستر را معرفی کرده است. این خودرو در صورتی که تحریم ها باز نمی گشتند می توانست یکی از کاندیداهای تولید در ایران باشد. این خدروی کراس اوور شهری با ظاهری خشن‌تر، کابینی جادارتر و پیشرانه هیبریدی ارائه خواهد شد.

این خودرو در حال حاضر با امکاناتی مانند روکش‌های پلاستیکی، گلگیرهای برجسته با دهانه‌های جعبه‌ای و صفحات محافظ جلو و عقب، چراغ‌های باریک‌تر و مدرن‌تر با گرافیک Yشکل، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و یک نمایشگر مرکزی ۱۰٫۱ اینچی، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص علائم جاده، هشدار سرعت، دستیار پارک عقب، هشدار خروج از خط و هشدار توجه راننده قرار است بازار بین المللی را به تسخیر خود در آورد.

فراموش نکنیم مدیران ارشد وقت صمت در زمان خروج رنو و پژو-سیتروئن اعلام کردند چنانچه روزی تحریم ها متوقف شود، این دو خودروساز فرانسوی اجازه ورود به کشور را ندارند. همین ادبیات زمانی که بحث از سرگیری واردات خودرو داغ بود از سوی مدیران ارشد صمت دولت سیزدهم مورد استفاده قرار گرفت.

وزیر پیشین صمت گفت محصولات رنو و پژو-سیتروئن در دور جدید ورود خودرو به بازار، مجوز واردات را کسب نمی کنند. بنابراین خبری از واردات نسل سوم داستر نخواهد بود و متقاضیان ایرانی حسرت می خورند که چرا نمی توانند نسل سوم رنو داستر را در اختیار داشته باشند.