به گزارش اکو ایران، سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در دور جدید عرضه بار، دیگر در دسترس متقاضیانی قرار گرفت که در اسفند سال گذشته برای خریداری خودروهای وارداتی نام نویسی کرده بودند.

مدیران سامانه یکپارچه این بار 11 محصول برندهای جهانی خودروساز را پشت ویترین قرار دادند. دو خودروی سوزوکی Ciaz و جیلی آزکارا برای اولین بار در سامانه یکپارچه فروش عرضه می شوند. فردا موتور جیلی آزکارا را به متقاضیان عرضه کرده و راسا موتور خاورمیانه نیز سوزوکی Ciaz را برای فروش در بازار ایران در نظر گرفته است.

آن طور که در سامانه یکپارچه فروش مشخص شده قیمت سوزوکی Ciaz در مبادی ورودی یک میلیارد تومان است و جیلی آزکارا نیز با قیمت یک میلیارد و 400 میلیون در مبادی ورودی کشور حاضر است. البته به قیمت هر دو خودرو باید هزینه های متعددی که تا شماره گذاری و ورود به سرزمین اصلی شامل می شود را اضافه کرد.

دو خودروی جدید سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به احتمال زیاد در زمستان 1402 یا حداکثر بهار 1403 به خریداران تحویل داده خواهد شد.

سوزوکی و جیلی در سال های پیش از ممنوعیت واردات خودرو به کشور در بازار ایران حاضر بوده و محصولات پیشین این دو برند جهانی خودروساز توانسته بود تا نظر متقاضیان خودروهای وارداتی را در آن زمان به خود جلب کند. با توجه به سابقه حضور سوزوکی و جیلی پیش بینی می شود محصولات عرضه شده دو برند خودرویی یاد شده در دور جدید حضور در بازار خودرو با استقبال روبرو شوند.

سوزوکی Ciaz خود را آماده می کند تا با محصولات سدان (صندوق دار) بازار خودرو رقابت کند و جیلی آزکارا هم با خودروهای SUV (شاسی بلند) سرشاخ می شود.

علاوه بر سوزوکی Ciaz و جیلی آزکارا، چانگان CS35 پلاس تایپ 2، چانگان CS 35 پلاس تایپ 3، زوتی DL5، بستیون T77، جتا VS5، جتا VS7، ونوسیا D60 پلاس، ونوسیا Start و چانگان CS 55 پلاس هم در تیررسی متقاضیان قرار دارد.

متقاضیان منتخب در بازه 13 آذر 1402 تا 15 آذر امسال می توانند به سامانه یکپارچه فروش خودرو مراجعه کرده و نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.