به گزارش اکو ایران، تیگو 7 پرومکس در حالی از سوی مدیران خودرو رونمایی شده که پیش بینی می شود این محصول جدید جایگزین تیگو 8 پرو در سبد محصولاتی این خودروساز شود.

مدیران خودرویی ها اعلام کردند دلیل توقف تولید تیگو 8 پرو اختلافی است بر سر قیمت کارخانه این خودروی شاسی بلند (SUV) میان مدیران خودرو و شورای رقابت بوجود آمد.

مدیران خودرویی ها تقاضای خود برای افزایش قیمت کارخانه ای تیگو 8 پرو را به آدرس شورای رقابت پُست کردند اما اعضای شورای رقابت بعد از بررسی درخواست مدیران خودرویی ها اعلام کردند قصد ندارند تا زیر مجوز افزایش قیمت تیگو 8 پرو در مبدا را امضا کنند. شورای رقابت تاکید کرد مدیران خودرو موظف است این محصول شاسی بلند (SUV) خود را به قیمت قبلی یعنی حدود یک میلیارد و 798 میلیون تومان فاکتور کند.

رصد قیمت بازاری تیگو 8 پرو نشان می دهد این محصول پُرطرفدار با قیمتی حول و حوش دو میلیارد و 135 میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد. مقایسه میان قیمت کارخانه ای و بازاری تیگو 8 پرو از فاصله ای نزدیک به 337 میلیون تومانی حکایت می کند.

به نظر می رسد با توجه به این فاصله قیمتی میان بازار و کارخانه تیگو 8 پرو مدیران خودرویی ها به دنبال این بودند تا بخشی از این فاصله قیمتی را به حساب خود واریز کنند اما شورای رقابت با این مساله مخالفت کرد.

اما تیگو 7 پرومکس چه خصوصیاتی دارد؟ این محصول جدید ایران خودرو از یک موتور 1.6 لیتری سود می برد. این موتور 197 اسب بخار قدرت تولید می کند و 290 نیوتن متر گشتاور دارد.

تیگو 7 پرومکس به لحاظ فنی شبیه تیگو 8 پرو است. مدیران خودرویی ها امیدوارند بتوانند مجوز قیمت تیگو 7 پرومکس را به گونه ای از شورای رقابت بگیرند که سرانجامی مانند تیگو 8 پرو پیدا نکند.