به گزارش اکو ایران، قیمت کارخانه ای تیگو ۸ پرو حدود ۴۷۰ میلیون تومان کاهش یافته است. بنابراین متقاضیان در دور جدید برای در اختیار گرفتن این خودرو باید حدود یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومان به حساب مدیزان خودرو واریط کنند. تیگو ۸ پرو پیش تر با قیمت حول و حوش دو میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان از سوی مدیران خودرو برای مشتریان فاکتور می شد.

این تغییر قیمت را مدیران خودرویی ها در دعوت نامه هایی که برای متقاضیانی که برای تیگو ۸ پرو  در دور اول و دوم سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودند، اعمال کردند. این خودروساز برای عمل به تعهدات خود که از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو ایجاد شده پیامک هایی را برای تعدادی از ثبت نام کنندگان تیگو ۸ پرو ارسال کرده است. متقاضیانی که پیامک مدیران خودرو را دریافت کردند، می توانند از ۲۹ شهریور امسال نسبت به واریز مبلغ حدود یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومانی اقدام کنند تا در موعد مقرر خودروی انتخابی خود را دریافت کنند.

بررسی بازای قیمت خودرو نشان می دهد قیمت تیگو ۸ پرو حدود دو میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان است که حدود ۱۰ میلیون تومان از قیمت کارخانه قدیم این خودروساز بیشتر است.

به نظر می رسد مدیران خودرو به دنبال ایجاد جذابیت برای متقاضیان محصولات خود است، از این رو قیمت کارخانه تیگو ۸ پرو را کاهش داده باشد تا همچنان متقاضیان با توجه به فاصله قیمتی نسبت به خرید این خودرو به قیمت کارخانه اقدام کنند.

البته این گمانه هم مطرح است که کاهش قیمت بی سر و صدا از سوی شورای رقابت به این خودروساز  خصوصی دیکته شده باشد. اما هر چه هست مدیران خودرویی ها راضی هستند تا تیگو ۸ پرو را با قیمت حول و حوش یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومانی ف ای مشتریان فاکتور کنند.