به گزارش اکو ایران، رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فروسده گفت کمیسیون زیر بنایی دولت آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو را تصویب کرد.

آن طور که مهران سالاریه گفت تصویب این آیین نامه پس از گذشت 17 جلسه تخصصی در کمیسیون فرعی و سه جلسه درک میسیون اصلی زیر بنایی، محیط زیست دولت اتفاق افتاده است.

رییسز ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تاکید کرد این آیین نامه هنوز در هیات دولت مطرح نشده است اما بیش از 10 ماه از تصویب اصلاحیه ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو می گذرد تا بالاهر کمیسیون زیربنایی دولت آن را تصویب کرد و برای تصویب نهایی به هیات دولت فرستاد.  

براساس سخنان سالاریه در آیین نامه یاد شده تلاش بر این بوده تا مالکان خودروهای فرسوده تشویق شوند تا خودروی در اختیار خود را برای اسقاط به مراکز بیاورند.

یکی از مواردی که برای تشویق مالکان خودروهای فرسوده در آیین نامه جدید دیده شده افزایش تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده است.

سالاریه خبر داد جدول معادل سازی گواهی اسقاط نیز پس از ۶ سال اصلاح شده است.

همچنین در آیین نامه جدید برای اسقاط موتورسیکلت های فرسوده و خودروهای تجاری سنگین نیز مسیرهایی تعریف شده است.

آن طور که در پیش بینی شده کارگروهی مسئول اولویت‌بندی و تخصیص اعتبار برای نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده نیز شده است.

سالاریه پیش بینی کرد در اولین جلسه دولت این آیین نامه نهایی شود.

این امیدواری وجود دارد تا با تصویب اسین آیین نامه در هیات دولت علاوه بر سرعت بخشیدن به اسقاط خودروهای فرسوده، هوای شهرهای بزرگ نیز از آلودگی پاک شده و مصرف بنزین کشور نیز نزولی شود.