به گزارش اکو ایران، ساینا دو گانه سوز در دور دوم فروش محصولات تولیدی خودروساز در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شد اما بیش از دو ماه است که سایپا این محصول خود را به رغم دریافت پیش پرداخت از متقاضیان به آنها تحویل نمی دهد.

متقاضیان ساینا دو گانه سوز در خرداد سال جاری به سامانه مراجعه کرده و برای در اختیار گرفتن این خودروی دو گانه سوز نام نویسی کردند.

پیش خرید کنندگان برای در اختیار گرفتن ساینا دوگانه سوز مبلغی حدود 141 میلیون تومان هم به حساب خودروسازی سایپا واریز کردند تا این خودرو را در آخرین ماه پاییز امسال تحویل بگیرند.

اما مدیران خودروسازی سایپا به جای تحویل ساینا دو گانه سوز تا کنون در چند نوبت به ثبت نام کنندگان برای این خودروی دو گانه سوز پیشنهاد داده اند تا محصولی که برایش نام نویسی کرده اند را با ساینا S مدل DA تعویض کنند.

متقاضیان ساینا دو گانه سوز زیر بار این پیشنهاد نرفته اند دلیلش هم مشخص است آنها خودروی دو گانه سوز می خواستند برای همین هم ساینا دوگانه سوز را انتخاب کرده اند.

آنها اگر ساینا S مدل DA را می خواستند، می توانستند در همان دور دوم خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش این محصول سایپا را در اختیار بگیرند. زیرا هر دو خودرو به صورت همزمان از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در دسترس متقاضیان قرار گرفته بود.

بررسی ها نشان می دهد شاید یکی از دلایل تاخیر سایپا برای واگذاری ساینا دو گانه سوز به متقاضیان، برنامه ریزی این خودروساز برای واگذاری ساینا دو گانه سوز به صاحبان تاکسی های فرسوده باشد.

چند روز گذشته مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از نهایی شدن فرآیندها برای تاکسی شدن ساینا دو گانه سوز خبر داده است.

مرتضی ضامنی شرط انتخاب ساینا دوگانه سوز برای ورود به ناوگان تاکسیرانی کل کشور را عرضه مناسب ز سوی خودروسازی سایپا اعلام کرد.

پیش تر نیز مدیرعامل خودروسازی سایپا از تلاش برای اضافه شدن ساینا دو گانه سوز به ناوگان تاکسیرانی خبر داده بود. این مدیر خودروساز گفته بود از خرداد سال گذشته تا تیر سال جاری در مجموع حدود 9 هزار دستگاه ساینا دو گانه سوز تولید شده است.

به نظر می رسد به رغم تولید ساینا دو گانه سوز اما سایپایی ترجیح می دهند این محصول خود را به صاحبان تاکسی های فرسوده تحویل دهند و از واگذاری به ثبت نام کنندگان برای این خودرو در سامانه یکپارچه فروش محصولات خودروسازان خودداری کنند.

مدیران سایپا برآورد کرده اند که شاید بتوان متقاضیان عادی ساینا دو گانه سوز را با خودروهای پیشنهادی راضی کرد. البته با توجه به قیمت ساینا S مدل DA چنانچه مدیران سایپا بتوانند متقاضیان عادی خود را راضی به خرید این خودرو کنند می توانند با یک تیر دو نشان بزنند، هم قرارداد مناسبی با صاحبان تاکسی های فرسوده منعقد کنند هم ساینا S مدل DA را با قیمتی حول و حوش 40 میلیون تومان بیشتر برای ثبت نام کنندگان ساینا دو گانه سوز فاکتور کنند.

باید منتظر ماند و دید مدیران سایپا در ادامه چه برنامه برای تحویل ساینا دو گانه سوزهای پیش فروش شده تدارک می بینند، آیا آنها بالاخره خودروی مورد نظر ثبت نام کنندگان برای ساینا دو گانه سوز را به آنها تحویل می دهند یا اینکه همچنان آنها بلاتکلیف گذاشته و در بهترین حالت به پیشنهاد خودروی جایگزین اکتفا می کنند؟