به گزارش اکو ایران، خودروسازی سایپا اعلام کرد زوتی DL5 (محصول وارداتی شرکت زیر مجموعه اش یعنی پارس خودرو) را به صورت فروش فوری در دسترس متقاضیان جدید قرار خواهد داد.

این خودرو با قیمتی حدود یک میلیارد و 60 میلیون تومان به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود.

مدیران فروش برنامه ریزی کرده اند تا این محصول وارداتی را به صورت فروش فوری و طی 90 روز کاری برای متقاضیان فاکتور خواهد شد.

البته خودروسازی سایپا در انتخاب رنگ دست متقاضیان را بسته و زوتی DL5 را تنها با رنگ سفید واگذار می کند.

البته متقاضیان جدید خودروهای وارداتی باید این شرایط را داشته باشند. متقاضیانی که قصد دارند در طرح فروش سایپا برای زوتی DL5 شرکت کنند باید پلاک فعال نداشته باشند. 18 سال تمام سن داشته باشند و گواهینامه رانندگی خود را نیز اخذ کرده باشند. همچنین متقاضیان باید طی 48 ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو دریافت نکرده باشند. خودروسازان خصوصی هم 24 ماه گذشته برای متقاضیان حاضر در طرح فروش سایپا، خودرویی را از سبد محصولاتی خود برای آنها فاکتور نکرده باشند.

نداشتن پلاک فعال در حالی برای در اختیار گرفتن این خودروی وارداتی پارس خودرو جز شروط اصلی برای متقاضیان اعلام شده که پیش تر داشتن پلاک فعال در اسفند جز شروط خرید خودروهای وارداتی محسوب نمی شد و متقاضیان خودروهای وارداتی می توانستند به رغم داشتن پلاک فعال برای در اختیار گرفتن خودروهای وارداتی اقدام کنند.

واردات خودرو از اسفند سال گذشته با اولین نام نویسی ها از متقاضیان آغاز شد. البته پیش تر در شهریور 1401 بود که بالاخره آیین نامه اجرایی واردات خودرو در هیات دولت مصوب شد. اما چالش های متعدد که مهمترین آن تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو بود سبب شد تا دولت برای استارت زدن واردات خودرو حدود 6 ماه دست دست کند.

نام نویسی از متقاضیان خودروهای وارداتی هم باعث شد خودروهای وارداتی به بازار برسند. بهار 1402 بالاخره خودروهای وارداتی به تدریج پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار گرفتند.

زوتی DL5 جز اولین محصولاتی بود که از سوی پارس خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به متقاضیان عرضه شد.

نکته قابل توجه درباره زوتی DL5 این است که این خودرو مدال ارزان ترین خودروی وارداتی را به سینه دارد.

فروش فوری زوتی DL5 را می توان آغاز فروش خودروهای وارداتی به متقاضیان جدید قلمداد کرد باید دید متقاضیان جدید از خودروهای وارداتی استقبال می کنند یا برخی از شرکت های واردکننده باید راه دیگری برای فروش محصولاتشان پیدا کنند؟