به گزارش اکو ایران، بازار خودروی ایران برای خودروساز چینی جذابیت های خاص خود را دارد و خودروسازان این کشور پهناور آسیایی بدشان نمی آید بخشی از سهم بازار ایران را در اختیار داشته باشند. گک جدیدترین خودروساز بین المللی است که در دور جدید ورود خودرو محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است.

این خودروساز چینی در سال های پیش از بازگشت تحریم ها نیز یکبار بخت خود را برای ورود به بازار خودروی کشور آزمود. گک در اولین حضورش در ایران، دو محصول خود یعنی سدان ترامپچی و همچنین پیکاپ گونو  به بازار خودرو عرضه کرد.

اما فرمان خروج از توافق نامه برجام و بازگشت  تحریم های اقتصادی که توسط رییس جمهور ایالات متحده، امضا شد به فاصله کوتاهی درهای ورود خودرو به کشور بسته شد تا گک با امضای دونالد ترامپ دیگر امکان عرضه محصولات خود از جمله ترامپچی را در بازار ایران از دست بدهد.

حال بعد از گذشت حدود هفت سال و با گشوده شدن مسیر ورود خودرو به بازار ایران، گک به دنبال این است تا کار نیمه تمام خود در بازار ایران را تمام کند و جای پای خود را در بازار ایران محکم کند.

مدیران فروش این خودروساز چینی با همکاری یکی از شرکت های واردکننده در گام اول یک خودروی کراس اوور شهری را برای حضور در بازار ایران مدنظر قرار داده اند. گک GS3 قرار است در دور جدید حضور گک به ایران بیاید.

گک GS3 کوچکترین کراس اووری است که در سبد محصولاتی این خودروساز قرار دارد. به نظر می رسد دلیل انتخاب این خودرو به عنوان اولین نماینده گک در بازار ایران در دور جدید، بی ارتباط با استقبالی نباشد که مشتریان از خودروهای کراس اوور در چند سال اخیر در بازارهای مختلف از جمله بازار خودروی ایران از این مدل خودروها داشته اند.

البته فراموش نکنیم با توجه به سقف قیمتی که سیاست گذار برای ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز در نظر گرفته است محصولات خودروسازان چینی با توجه به قیمت های به مراتب پایین تر و آپشن های متعدد بیش از سایر محصولات خودروسازان بین المللی مدنظر شرکت های واردکننده قرار گرفته اند.

اخبار منتشر شده حکایت از بارگیری گک GS3 به سمت ایران دارد. پیش بینی می شود این خودرو به محض ورود به کشر تعیین قیمت شده و از سوی مدیران سامانه یکپارچه پشت ویترین این سامانه قرار گرفته تا مشتاقان این کراس اوور جمع و جور شهری بتوانند برای در اختیار گرفتن آن، اقدام کنند.