به گزارش اکو ایران، متقاضیان خرید لاستیک خودرو با نرخ دولتی از دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ باید با شرایط جدید برای ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

براساس اعلام سامانه جامع تجارت، مدیران این سامانه با همکاری فراجا امکان در دسترسی با اطلاعات خودروهای موجود را پیدا کردند. بنابراین از تاریخ ۲۳ بهمن سال جاری (دوشنبه) متقاضیان باید علاوه بر شماده برگ سبز خودروی خود در پنج رقم پایانی شماره شاسی خودروی خود را نیز در سامانه خرید لاستیک دولتی ثبت کنند.

پیش از این شماره شاسی و شماره موتور خودرو در سامانه یاد شده از سوی متقاضیان خودرو درج می شد اما از تاریخ یاد شده دیگر ثبت شماره شاسی و موتور امکان پویر نیست و متقاضیان خودرو باید نسبت نوشتن شماره برگ سبز خودروی و همچنین پنج رقم پایانی شماره شاسی خودروی خود اقدام کنند.

البته همانند گذشته ثبت شماره تلفن همراه و کُد ملی الزامی و له قوت خود باقی است.

چندی پیش قیمت تایر خودرو در بازار روند صعودی بخود گرفت و سیاست گذار را مجبور کرد تا با ورود به بازار لاستیک و ایجاد سامانه امکان دسترسی متقاضیان واقعی را به لاستیک نو برای خودروهای سواری مهیا کند.

علاوه بر سامانه یاد شده همکاری با شرکت های تولید کننده لاستیک برای دسترسی هر چه بیشتر آنها با مواد اولیه مورد نیاز تولید لاستیک از دیگر برنامه های وزارت صمت بود.

این اقدامات تا حدی زیادی توانست بازار آشفته لاستیک را مدیریت کند.

حالا وزارت صمت در اقدامی جدید و از محل همکاری باید فراجا، امکان رصد بیشتر متقاضیان خرید لاستیک خودروی سواری با نرخ دولتی را فراهم کرده است.