به گزارش اکو ایران، وزارت صمت مهلت نام نویسی برای متقاضیان در دور جدید فروش محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز را در شرایطی تمدید کرده که دلالان دست بکار شدند تا از فرصت تمدید استفاده کنند.

آن طور که اخبار رسیده نشان می دهد دلالان برای ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی اقدام به خرید و فروش کُد ملی می کنند.

سیاست گذار خودرویی در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه علاوه ذخیره کردن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی متقاضیان، شرط نداشتن پلاک فعال را نیز به شرایط خرید خودروهای وارداتی اضافه کرده است.

بنابراین بخشی از متقاضیان خودروهای وارداتی تنها به دلیل داشتن پلاک فعال امکان نام نویسی برای خودروهای وارداتی عرضه شده را ندارند.

محدودیت ایجاد شده از سوی سیاست گذار سبب شده تا دلالان از این محدودیت ایجاد شده به نفع خود استفاده کرده و سعی کنند از این نمد کلاهی برای خود درست کنند.

البته همچنان چالش اعتماد بین دلالان و متقاضیانی که پلاک فعال دارند اصلی ترین دست انداز در مسیر خرید خودروهای وارداتی از سامانه یکپارچه فروش  با شیوه خرید کُد ملی است.

اما هستند متقاضیانی که این چالش را به جان می خردند و با دلالان وارد معامله می شوند بلکه بتوانند ار این مییر به محصولات وارداتی عرضه شده دسترس پیدا کنند.

سیاست گذار فراموش می کنم هر چه محدودیت ایجاد می کند نه تنها کارایی مدنظر او را ندارد و مشکلی را حل نمی کند بلکه شاهد هستیم که بر مشکلات طرف تقاضا بیش از پیش می افزاید.