به گزارش اکو ایران، ایران خودرو در جدیدترین طرح جایگزینی خود به مشتریان رانا پلاس پیشنهاد داده می توانند خودروی خود را که از سامانه یکپارچه ترخیص خودرو خریداری کرده اند با رانا پلاس پانوراما با گیربکس 6 سرعته تعویض کنند.

این طرح فروش برای آن دسته متقاضیانی فعال شده که در آذر سال جاری برای در اختیار گرفتن رانا پلاس پیش پرداخت مورد نظر را به حساب ایران خودرویی ها واریز کردند.

البته آبی های جاده مخصوص در این طرح پیشنهادی دست خریداران را برای انتخاب رنگ باز نگذاشته اند، این خودروساز رانا پلاس با سقف پانوراما (شیشه ای) و گیربکس 6 سرعته را تنها با رنگ سفید عرضه می کند.

ایران خودرویی ها تاکید کرده اند که این طرح جایگزینی، پیشنهادی است و متقاضیان در پذیرفتن با نپذیرفتن آن مختار هستند.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص بعد از اینکه نتوانست مجوز افزایش قیمت محصولات خود را در نیمه اول سال جاری از شورای رقابت دریافت کند تلاش کرد تا از مسیر دیگری سیاست قیمت گذاری دستوری را دور بزند. عرضه برخی محصولات قدیمی با آپشن های بیشتر و القا عرضه محصول جدید ایده ای بود که مدیران ایران خودرو دنبال کردند.

آنها توانستند برای این محصولات به اصطلاح جدید خود مجوز قیمتی جدید از شورای رقابت دریافت کنند.

رانا پلاس با سقف پانوراما (شیشه ای) و گیربکس 6 سرعته دستی ارتقا یافته، یکی از محصولات بود که ایران خودرویی ها توانستند برای آن از ایران خودرو قیمت جدید بگیرند.

اما در جایگزین کردن این خودروهای به اصلاح جدید که پسوند ارتقا یافته را یدک می کشند که دشواری بود. حال ایران خودرویی ها تلاش می کنند تا به هر نحو ممکن خودروهای قدیمی خود را از خط تولید خارج و محصولات جدید را جایگزین کنند.

به نظر می رسد این طرح پشنهادی ایران خودرویی ها برای متقاضیان رانا پلاس با سقف شیشه ای (پانوراما) در همین راستا باشد.

بنابراین ایران خودرویی ها به تدریج جاده عرضه محصولات قدیمی را به بازار باریک می کنند و این اتفاق می تواند تا حدی روی قیمت بازاری این خودروها اثر منفی گذاشته و نمودار قیمت این خودروها را در بازار صعودی کند.

به نظر می رسد کاهش تیراژ رانا پلاس با سقف شیشه ای و حرکت ایران خودرو برای جایگزین کردن رانا پلاس با سقف شیشه ای و گیربکس 6 سرعته سبب شود تا قیمت رانا پلاس با سقف شیشه ای در بازار افزایش یابد.