به گزارش اکو ایران، مدیر بازاریابی و شبکه فروش ایران خودرو گفت ایران خودرو بر اساس تکلیف سازمان ملی استاندارد موظف به اجرای استانداردهای 85 گانه روی محصولات تولیدی خود است اما از انجایی که پلتفرم پژو پارس امکان انطباق با استانداردهای جدید تکلیفی را ندارد، قرار است این محصول با خودروهای دارای استاندارد 85 گانه جایگزین شود.

سخنان کیوان پناهی در حالی مطرح می شود که پیش تر معاون حمل و نقل وزیر صمت از مطرح شدن توقف یا ادامه تولید پژو پارس در سطح دولت خبر دارده بود.

منوچهر منطقی گفت که پژو پارس سال آینده نیز در سبد محصولاتی ایران خودرویی خا حاضر خواهد بود و این خودروساز موظف به کسب مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد در این زمینه است.

صحبت های معاون وزیر صمت از سوی بازار این گونه تفسیر شد که ایران خودرویی ها به هر نحو ممکن با اعمال استانداردهای خودرویی جدید روی پژو پارس همچنان این خودرو را در خطوط تولید خود حفظ می کنند و متقاضیان این خودرو نیاید نگرانی بایت تحویل گرفتن خودروی مورد نظر خود داشته باشند.

بنابراین سخنان منطقی در آن زمان به عنوان آبی بر آتش داستان توقف تولید پژو پارس قلمداد شد و تا حدی خیال ثبت نام کنندگان و بازار خودرو بابت ادامه تولید آسوده شد.

اما ایران خودرویی ها بار دیگر عرضه دو محصول خود یعنی سورن پلاس با موتور XU7P و همچنین پژو 207 با سقف شیشه ای و گیربکس دستی ارتقا یافته را به ثبت نام کنندگان برای پژو پارس که موعد تحویل خودروی آنها زمستان سال جاری است، پیشنهاد داده اند.

مدیر بازاریابی و شبکه فروش ایران خودرو در همین ارتباط از متقاضیان خواسته تا خودروهای جایگزین پیشنهادی را انتخاب کنند زیرا پژو پارس به دلیل ناتوانی در پاس کردن استانداردهای خودرویی مرود نظر سازمان ملی استاندارد از چرخه تولید خارج خواهد شد.

ایران خودرو تا جایی پیش رفته که برای کسب رضایت متقاضیانی که در اولین دور از فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش نسبت به در اختیار گرفتن انواع پژو پارس اقدام کرده اند حاضر شده تا سورن پلاس با موتور XU7P را به ثورت قسطی در اختیار آنها قرار دهد.

البته همچنان فروش نقدی سورن پلاس با موتور XU7P و پژو 207 با سقف شیشه ای و گیربکس دستی ارتقا یافته در دسترس متقاضیان پژو پارس واجد شرایط قرار دارد.

اما اظهارات این مدیر ایران خودرو بار دیگر لرزه بر اندام بازار خودرو انداخته و دو طرف عرضه و تقاضا را در ارتباط با وضعیت پژو پارس مردد کرده است.

بهتر است ایران خودرویی ها یک بار برای همیشه تکلیف متقاضیان و بازار خودرو را با داستان ادامه یا توقف تولید پژو پارس روش کرده و مدیران این خودروساز نیز به جای اظهارنظرهای متفاوت یک نظر واحد را در مصاحبه های خود در این ارتباط بیان کنند.