به گزارش اکو ایران، پژو پارس در پایان بهار 1402 از خط تولید ایران خودرو خارج و روانه موزه خواهد شد.

آبی های جاده مخصوص در اطلاعیه اعلام کردند شرایط تولید پژو پارس را برای بهار 1403 مهیا کردند.

آن طور که ایران خودرو در اطلاعیه خود آورده است با مساعدت های به عمل آمده این محصول محبوب ایران خودرو در بهار 1403 نیز در خطوط تولید حاضر خواهد بود.

به نظر می رسد منظور مدیران ایران خودرو درباره مساعدت های صورت گرفته موافقت سازرمان ملی استاندارد با تداوم تولید پژو پارس باشد.

پیش تر مدیران ارشد سازمان ملی استاندارد از امکان تولید پژو پارس تا پایان سال 1402 خبر داده بودند.

اما به نظر می رسد با توجه به تعهدات معوق ایران خودرو به متقاضیان پژو پارس که در سامانه یکپارچه نسبت به نام نویسی برای این خودرو اقدام کرده اند، مدیران ایران خودرو و همچنین سازمان ملی استاندارد به توافق رسیدند تا تولید این محصول پُرطرفدار تا پایان بهار 1403 ادامه داشته باشد.

همچنین ایران خودرویی ها در اطلاعیه خود تاکید کرده اند که روند سفارش گذاری قطعات مورد نیاز برای تولید پژو پارس را نهایی کرده و این خودرو در بهار سال آینده با حداکثر ظرفیت ممکن تولید خواهد شد.

با توجه به بازه تعیین شده سه ماهه برای تولید پژو پارس از سوی ایران خودرو پیش بینی می شود این آخرین فرصت تولید پژو پارس خواهد بود و بعد از این ثبت نام کنندگان باید نسبت به تحویل گرفتن خودروی جایگزین اقدام کنند.

شنیده ها می گویند ایران خودرویی ها تا زمستان 1403 نسبت به پژو پارس تعهد دارند بنابراین بعید است بتوانند به تمام تعهدات خود در ارتباط با این محصول پُرطرفدار پاسخ دهند.

تنها نکته ای که ایران خودرویی ها به آن اشاره نکرده اند این است که قرار است پژو پارس های تولیدی در بهار 1403 با چه قیمتی در دسترس متقاضیان قرار گیرد؟

این احتمال وجود دارد که خودروسازان بتوانند در سه ماهه ابتدایی سال آینده نسبت به بروز رسانی مجوز قیمتی خود اقدام کرده و ایران خودرویی ها نیز بتوانند برای پژو پارس های تولید شده در بهار آینده قیمت جدید دریافت کنند و این خودروی پُرطرفدار را با قیمت های جدید روانه بازار کنند.

باید منتظر ماند و دید که در نهایت آبی های جاده مخصوص چند دستگاه پژو پارس را در فرصت سه ماهه بهار تولید و برای متقاضیان فاکتور می کنند.