به گزارش اکو ایران، سیتروئن C3 XR محصول جدید خودروسازی سایپا است که به زودی تولید آن آغاز خواهد شد. براساس اخبار منتشر شده قرار است این محصول جدید در خط تولید نارنجی های جاده مخصوص در کاشان تولید شود.

البته این محصول سیتروئن در بازار خودرو ایران با نام سایپا سیلک عرضه می شود تا هیچ نام و نشانی از برند سیتروئن در تولید این خودرو نباشد.

سایپا سیلک یک کراس اوور جمع و جور شهری است. این خودرو از  همکاری سیتروئن باشرکت دانگ فنگ برای بازار چین طراحی و تولید شده است.

بررسی فنی این خودروی کراس اوور نشان می دهد پلتفرم سیتروئن C3 XR یا همان سایپا سیلک با پژو ۲۰۰۸ یکی است و هر دو خودرو روی پلتفرم PF1 شرکت پژو-سیتروئن تولید شده اند بنابراین می توان گقت برادر پژو ۲۰۰۸ به زودی از خطوط تولید خودروسازی سایپا به بازار خودرو فرستاده می شود.

البته فراموش نکنیم با توجه به تداوم تحریم های خودرویی مدیران طراحی و تولید نارنجی های جاده مخصوص مجبور به ایجاد تغییراتی در تولید این محصول جدید خود شده اند.

خودروسازی سایپا برای ایجاد تغییرات و همچنین مونتاژ این خودرو در خطوط تولید خود با شریک چینی سیتروئن یعنی دانگ فنگ مشورت کرده است و قرار است سایپا سیلک از مسیر همکاری با این خودروساز چینی در ایران تولید شود.

البته قرار است این خودرو به تدریج داخلی سازی شده و تولید آن با عمق داخلی سازی ۴۵ درصدی نهایی شود.

آن طور که شنیده می شود قرار است در این کراس اوور سایپایی ها از یک موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربو شارژ استفاده کنند. این پیشرانه ۱۳۶ اسب بخار قدرت و گشتاوری ۲۳۰ نیوتن متری تولید می کند.

قرار است یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قدرت پیشرانه را به چرخ ها منتقل کند.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به کروز کنترل، چراغ روز، سیستم کنترل پایداری ESP، مانیتور لمسی، دوربین دید عقب، ترمز ABS و EBD و همچنین دو کیسه هوا نام برد. البته قرار است در نسخه های فول سایپا سیلک از چهار کیسه هوا استفاده شود.

هنوز قیمت این خودرو در بازار داخل مشخص نیست اما بررسی بازار خودرو چین نشان می دهد این خودرو با قیمتی حول و حوش ۱۶ هزار دلار در بازار این کشور پهناور اسیایی حضور دارد.

براساس اظهارات مدیران سایپا قرار است سایپا سیلک در نیمه اول ۱۴۰۳ تولید و روانه بازار شود.