به گزارش اکو ایران، تولید هایما در پایان بهمن 1402 به نسبت مدت مشابه در ساب 1401 از رشد حدود 38 درصدی حکایت می کند. آبی های جاده مخصوص در بازه زمانی یاد شده در سال گذشته در مجموع نزدیک به 20 هزار و 250 دستگاه انواع هایما را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. بررسی روند تولید هایما در پایان دومین ماه از زمستان 1401 از تولید حول و حوش 14659 دستگاهی حکایت می کند.

بنابراین شاهد هستیم خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص به لحاظ تیراژی در پایان یازدهمین ماه از سال 1402 حدود پنج هزار و 600 دستگاه بیشتر هایما تولید کرده است.

بیشترین تیراژ تولید تا پایان بهمن سال گذشته مربوط به بهمن بوده است. ایران خودرویی ها در دومین ماه از فصل زمستان 1402 بیش از سه هزار و 500 دستگاه انواع هایما را در خططو تولید خود تکمیل کردند.

کمترین تیراژ نیز در بازه زمانی مورد بررسی در سال گذشته مربوط به آبان است. خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در دومین ماه از پاییز 1402 تنها 263 دستگاه هایما تولید کرده است.

هایما

مطالعه روند فروش هایما در پایان بهمن 1402 ئ مقایسه آن با مدت مشابه در سال 1401 از رشد نزدیک به 34 درصدی خبر می دهد.

آبی های جاده مخصوص در در پایان یازدهمین ماه از سال 1402 در مجموع حول و حوش 18 هزار و 900 دستگاه هایما برای متشریان خود فاکتور کردند.

تیراژ فروش هایما در دومین ماه از زمستان 1401 بیش از 14 هزار و 100 دستگاه بوده است. بنابراین شاهد هستیم که تیراژ فروش هایما نزدیک به چهار هزار و 770 دستگاه افزایش را به خود دیده است. این رشد تیراژ به زبان درصد یعنی ایران خودرویی ها حول و حوش 34 درصد بیشتر هایما فاکتور کرده اند.

بررسی روند فروش هایما نشان می دهد بیشترین فروش هایما در مهر 1402 رقم خورده است. ایران خودرویی ها در اولین ماه از فصل پاییز بیش از سه هزار و 200 دستگاه انواع هایما را به بازار عرضه کرده اند.

کمترین فروش هایما هم در فروردین سال گذشته رقم خورده است. ایران خودرویی ها در اولین ماه از فصل بهار 1402 هیچ هایمایی را روانه بزار نکردند.

با توجه به رشد تولید و فروش هایما در پایان بهمن 1402 به نظر می رسد ایران خودرویی ها در سال 1403 برنامه ریزی را برای تدوام افزایش تولید و فروش هایما در دستورکار دارند. به نظر می رسد هایما قرار است عصای دست آبی های جاده مخصوص شود.

هایما

ایران خودرو در سال گذشته دو مدل جدید هایما یعنی هایما S8 و هایما X7 را روانه بازار کرد. این دوعضو خانواده هایما در کنار هایما S7 و هایما S5 جمع اعضای این خانواده خودرویی را به عدد چهار رساند.

ایران خودرویی ها امیدوارند از مسیر تولید و فروش این محصول مونتاژی چینی بتوانند بخشی از زیان خود را روی سایر محصولات جبران کنند.

بحث آزادسازی قیمت خودرو در کارخانه همواره مطرح بوده است اما تا کنون سیاست گذار خودرویی زیر بار اجرای آن نرفته است. برخی از تحلیگران پیش بینی می کنند اگر این اتفاق رقم بخورد به احتمال زیاد آزاد سازی قیمت در گام اول برای خودروهای مونتاژی و خودروهایی که در راس هرم تولید ایران خودرو قرار دارند، اتفاق می افتد. بنابراین خانواده هایما را می توان به عنوان نور چشمی ایران خودرویی ها حساب کرد.