به گزارش اکو ایران، قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک (تارا V2) در نیمه دوم سال گذشته رشدی بیش از 24 درصدی را تجربه کرد.

قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک در هفته اول پاییز پارسال حدود 760 میلیون تومان بود. این محصول ایران خودرو در هفته پایانی اسفند سال گذشته تا حوالی 945 میلیون تومان بالا آمد.

بنابراین شاهد هستیم قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک در بازه حدود 6 ماهه نزدیک به 185 میلیون تومان افزایش یافت.

نکته قابل توجه درباره قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک این است که این خودرو در پایان هفته اول آذر 1402 تا پایان هفته چهارم آخرین ماه فصل پاییز با قیمت حول و حوش 770 میلیون تومان در بازار حضور داشت. با توجه به افزایش قیمت این خودرو در اسفند سال گذشته می توان گفت بهترین بازه خرید تارا با گیربکس اتوماتیک در نیمه دوم سال گذشته در بازه زمان هفته اول تا پایان هفته چهارم آذر 1402 بوده است.

قیمت این خودرو بعد از چهار هفته سکون، ساز افزایشی کوک کرد. قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک در بازه زمانی 23 آذر تا 12 بهمن حول و حوش 160 میلیون تومان گران شد. متقاضیان در پایان هفته چهارم آذر پارسال می توانستند تارا با گیربکس اتوماتیک را با قیمتی حدود 770 میلیون تومان خریداری کنند. اما قیمت همین خودرو در پایان هفته دوم بهمن سال گذشته حدود 930 میلیون تومان بود. بنابراین در بازه 50 روزه قیمت تارا اتوماتیک به زبان درصد حدود 21 درصد افزایش را به خود دید.

قیمت تارا با گیربکس دستی در نیمه دوم سال گذشته حدود 22 درصد رشد کرد. این محصول ایران خودرو در پایان هفته اول مهر 1402 با قیمت حول و حوش 655 میلیون تومان در دسترس خریداران بود. فروشندگان تارا با گیربکس دستی در هفته منتهی به 24 اسفند سال گذشته برای واگذاری خودروی در اختیار خود نزدیک به 800 میلیون تومان درخواست می کردند.

بنابراین شاهد هستیم قیمت این خودرو در بازه زمانی 6 ماه حدود 145 میلیون تومان افزایش را تجربه کرد.

مطالعه روند قیمت تارا با گیربکس دستی نشان می دهد این خودرو طی 23 آذر تا 12 بهمن سال گذشته با افزایشی حدود 115 میلیون تومانی را تجربه کرد. این میزان افزایش قیمت در بازه حدود 40 روزه از رشد بیش از 17 درصدی این محصول ایران خودرو خبر می دهد.

نکته دیگری که درباره قیمت تارا در نیمه دوم سال گذشته جلب نظر می کند اینکه این محصول ایران خودرو بعد از بازه رشد حدود 40 روزه قیمتش چهار هفته فریز شد.

بنابراین طی بازه زمانی 12 بهمن تا سه اسفند تارا با گیربکس دستی با قیمت حول و حوش 785 میلیون تومان در بازار حضور داشت.

نکته قابل توجه دربازه قییمت خانواده تارا در نیمه دوم سال گذشته این است که تارا با گیربکس اتوماتیک ابتدا حدود چهار هفته قیمتش قفل شد و بعد از آن آهنگ افزایش قیمت را کوک کرد این در حالیست که قیمت تارا با گیربکس دستی ابتدا افزایش قیمت را تجربه کرد و بعد از ان قیمتش برای چهار هفته فریز شد.

ایران خودرو با ایجاد تغییراتی تارا V1 P را جایگزین تارا با گیربکس دستی (تارا V1) کرده و تارا V4 LX را نیز جایگزین تارا با گیربکس اتوماتیک (تارا V2) کرده است. البته این تغییرات باعث افزایش قیمت کارخانه ای خانواده تارا و به دنبال آن افزایش قیمت این خانواده خودرویی در بازار خواهد شد.

20 فروردین 1403