به گزارش اکو ایران، تولید پژو پارس در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در شنست خبری خود به این موضوع پرداخت.

محمدعلی اسفنانی در پاسخ به آخرین وضعیت تولید پژو پارس گفت قرار بر این بود که پژو پارس به دلیل اینکه استانداردها را رعایت نکرده بود تولید آن متوقف شود که با رفع مشکلاتی که اعلام کردند و با دستور رئیس جمهور به تولید ادامه می‌دهد.

پیش از این، ایران خودرویی ها از سفارش گذاری برای قطعات مورد نیاز تولید پژو پارس خبر داده بودند. البته در خبری که ایران خودرو منتشر کرد به بازه زمانی بهار 1403 اشاره شده بود.

آبی های جاده مخصوص در سه ماهه اول امسال به دنبال این هستند تا تولید انواع پژو پارس را از حدود 400 دستگاه در روز به نزدیکی های 700 دستگاه برسانند.

آن طور که از اظهارات مدیران ایران خودرو بر می آید مشخص نیست که آنها قصد داشته باشند تا این محصول محبوب خود را طی سال جاری همچنان در سبد محصولاتی خود نگه دارند با این حال سخنان اسفنانی نشان می دهد که قرار است پژو پارس در سال جاری هم در سبد محصولاتی ایران خودرویی ها حضور داشته باشد.

زمستان گذشته به دنبال اظهارات رییس سازمان ملی استاندارد ایران درباره تمدید نکردن مجوز استاندارد برای تولید پژو پارس، موجی از نگرانی بازار خودرو را فرا گرفت.

سخنان مهدی اسلام پناه بیش از همه ثبت نام کنندگان برای این محصول پُرطرفدار ایران خودرو را که در اولین دور از فروش محصولات خودروسازان با مکانیزم نوبت دهی از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو نام نویسی کرده بودند و هنوز بازه زمانی تحویل خودروی مورد نظرشان فرا نرسیده بود، نگران کرد.

نامه نگاری میان ایران خودرو و سازمان ملی استاندارد تا جایی بالا گرفت که بحث تولید پژو پارس در جلسه دولت نیز مطرح شد و رییس جمهور نیز درباره این خودرو به اظهارنظر پرداخت.

تمدید مجوز تولید پژو پارس از سوی سازمان ملی استاندارد ابتدا تا پایان سال گذشته بود اما ایران خودرویی ها در روزهای پایانی 1402 از سفارش گذاری برای قطعات مورد نیاز تولید پژو پارس و همچنین تولید این خودرو در بهار 1403 خبر دادند.

با توجه به برنامه ایران خودرو برای تولید پژو پارس در سه ماهه اول سال جاری از یک طرف و اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از سوی دیگر، دل متقضیان پژو پارس تا حدودی گرم شد و آنها امیداورند خودروی محبوب آنها همچنان در سبد تولید خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص باقی بماند.

تنها نگرانی ثبت نام کنندگان پژو پارس بحث قیمت کارخانه ای این خودرو است. این احتمال وجود دارد که در صورت تدوام تولید ایران خودرویی ها مجوز افزایش قیمت برای پژو پارس را از سوی سیاست گذار خودرویی دریافت کنند و این محصول محبوب خود را با قیمت های جدید برای متقاضیان فاکتور کنند.   

باید منتظر ماند و دید ایران خودرویی ها در تابستان 1403 همچنان پژو پارس را روی خط تولید نگه می دارند یا برنامه دیگری در پیش می گیرند. آیا رضایت ثبت نام کنندگان پژو پارس از مسیر تدوام تولید به دست می آید یا مدیران ایران خودرو سراغ پلن بی یا همان واگذاری خودروی جایگزین می روند؟