به گزارش اکو ایران، ایده ای که پژو پارس را در خط تولید ایران خودرو نگه داشت قرار است از سوی ایران خودرویی ها دنبال شود.

مدیران این خودروساز در اطلاعیه ای که در سایت کدال سازمان بورس منتشر کردند، خبر دادند که از دو مسیر "راهبردهای سودآوری" و "تجدید ارزیابی دارایی ها" به دنبال این هستند تا ایران خودرو را از ذیل ماده 141 قانون تجارت که به بحث ورشکستگی این خودروساز اشاره دارد، خارج کنند.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در بخش "راهبردهای سودآوری" به تلاش خود برای بروز رسانی قیمت محصولات خود در کارخانه اشاره کرده است. مقصود مدیران ایران خودرو از بروز رسانی کسب سود منصفانه در فروش محصولات خود، است. 

آبی های جاده مخصوص در در راستای "راهبرد سودآوری" خود به کسب مجوز برای افزایش قیمت پژو پارس در سال جاری اشاره می کنند.

ایران خودرویی ها در اواخر فروردین 1403 توانستند مجوز افزایش قیمت پژو پارس را از سیاست گذار خودرویی دریافت کنند.

این خودروساز قیمت چهار مدل پژو پارس را در بازه حدود 121 میلیون تا 159 میلیون تومان افزایش داد.

این اقدام آبی های جاده مخصوص داد متقاضیانی که سال گذشته برای در اختیار پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو اقدام کرده بودند را در آورد، اما مدیران ایران خودرو به رغم انتقادها از موضع خود عقب نشینی نکردند.

با توجه به اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس به نظر می رسد ایران خودرویی ها قصد دارند تا راهی که برای پژو پارس طی کردند را ادامه داده و قیمت سایر محصولات خود را نیز به گونه ای افزایش دهند تا علاوه بر اینکه زیان حاصل از تولید را صفر کنند بلکه بتوانند سودی منصفانه را نیز به حساب خود واریز کنند. 

افزایش قیمت کارخانه ای به نوعی زنگ خطر را برای بازار به صدا در می آورد زیرا همواره قیمت های بازاری از قیمت کارخانه ای اثر پذیرفته و به فاصله کوتاهی از رشد قیمت خودروها در مبدا شاهد هستیم که فیتیله قیمت خودروها در بازار نیز بالا می آید.

البته این خودروساز برنامه هایی نیز برای بهبود وضعیت بهره وری خود تدوین کرده و به تدریج در دستورکار قرار خواهد داد تا بتواند از مسیر مدیریت هزینه نیز وضعیت مالی خود را بهبود ببخشد.

با توجه به نامه ایران خودرو باید منتظر ماند و دید چه زمانی قیمت کارخانه ای خودرو افزایش پیدا می کند و این مساله روی وضعیت قیمت ها در بازار خودرو چه تاثیری می گذارد.