به گزارش اکوایران، روند کاهشی قیمت خودروهای داخلی از نیمه اردیبهشت ماه و با کاهشی شدن نرخ دلار آغاز شد، روندی که در روزهای اخیر هم شاهد آن بودیم.

به گفته فعالان بازار خودرو تغییر قیمت برخی از خودروهای داخلی و مونتاژی از سوی کارخانه نمود خود را در بازار نشان داد و این موضوع نوسانات جدیدی در بازار خودرو به وجود آورد. نوسانات قیمت دلار نیز در این آشفتگی بی‌تاثیر نبوده و بر قیمت خودروهای داخلی اثرگذار بوده است.

بررسی بازار نشان می‌دهد به دنبال افزایش قیمت محصولات هایما از سوی کارخانه امروز شاهد افزایش 12 میلیونی قیمت «هایماS7» در بازار بودیم. اما در میان محصولات داخلی بیشترین کاهش قیمت امروز به «شاهینG» رسید و این خودرو با افت 7 میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد. «اطلس» محصول جدید سایپا هم از ابتدای سال جاری وارد بازار شده به روند کاهشی خود ادامه داد و امروز افتی 5 میلیونی داشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

 در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو207 پانوراما اتوماتیک»، «هایماS7»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز در بازار «دنا پلاس توربو اتومات» امروز در بازار 990 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. با بررسی بازار می‌‌توان گفت «پژو 207 اتوماتیک» هم با کاهش 2 میلیونی 873 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر «هایما S7» هم در بازار یک میلیارد و 625 میلیون تومان قیمت خورد و با این شرایط تنها خودرویی بود که افزایش 12 میلیونی داشت. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار 926 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افتی 4 میلیونی را تجربه کرد. «رانا پلاس» هم افتی 3 میلیونی داشت و  610 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. از سوی دیگر، در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو پارسLX» هم در بازار 823 میلیون قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت.

اکوو 6

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز «شاهینG» در بازار 720 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهشی 7 میلیونی داشت. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار 445 میلیون تومان قیمت خورد و افت 4 میلیونی را تجربه کرد و «کوییک دنده‌ایS» هم با کاهش 3 میلیونی در بازار 425 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر، ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بکEX» هم 420 میلیون تومانی ماند و تغییر قیمت نداشت. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز بدون تغییر 428 میلیون تومان قیمت‌ خورد که کاهش 3 میلیونی داشت و قیمت «اطلس» هم در بازار امروز 565 میلیون تومان شد و افتی5 میلیونی را ثبت کرد.

اکو 6