به گزارش اکو ایران، سایپا از واگذاری 6 هزار دستگاه خودروی وارداتی تا پایان تابستان 1403 خبر داد. مدیر بازاریابی و فروش این خودروساز اعلام کرد حدود 6 هزار دستگاه از محصولات وارداتی سایپا در گمرک های کشور رسوب کرده بود که ترخیص و تحویل آنها آغاز شده و تا پایان شهریور 1403 نهایی خواهد شد.

آن طور که مهدی آقا طاهریان گفت محصولات وارداتی سایپا به دلیل دریافت نکردن مجوزهای استاندارد امکان ترخیص از گمرک را پیدا نکردند اما با اخذ مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد ترخیص این خودروها از کمرگ آغاز شده است.

مدیر بازاریابی و فروش خودروسازی سایپا دلیل این مساله را واردات خودروهای 2024 توسط نارنجی های جاده مخصوص اعلام کرد. براساس اعلام آقا طاهریان پیش از این محصولاتی که از سوی سایپا وارد شده بود مدل 2023 بود و مجوزهای استانداردی لازم را داشت اما با واردات مدل های 2024 نیاز به اخذ مجوزهای جدید از سازمان ملی استاندارد، چالش ترخیص خودروهای وارداتی برطرف شد.

آمارهای سایپا نشان می دهد این خودروساز در ابتدای امسال حدود 45 هزار دستگاه خودروی معوق داشت اما نارنجی های جاده مخصوص در تلاش هستند تا در پایان نیمه اول سال 1403 تمام تعهدات معوق خود را تحویل داده و تیراژ خودروهای معوق را به صفر برسانند.

مدیر بازاریابی و فروش خودروسازی سایپا تاکید می کند در حال حاضر تعهدات معوق این خودروساز حول و حوش 12 هزار دستگاه است اما به دنیال این هستیم تا پایان شهریور 1403 تمام تعهدات معوق به صفر برسد.

برنامه ریزی سایپا برای واگذاری خودروهای معوق از یک طرف و نیز تحویل 6 هزار دستگاه خودروی مانده در گمرک علاوه بر صاحبان این خودروها، متقاضیان بازار خودرو را نیز سوپرایز کرد.

عرضه خودروهای معوق می تواند روی قیمت بازاری خودروها تاثیر گذاشته و نمودار قیمت های بازاری را نزولی کند.