به گزارش اکوایران، در پی حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر نیروهای مخالف جمهوری اسلامی ایران، دست کم 13 تفر کشته شدند.

بنا بر اعلام سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: «در این عملیات که در عمق اقلیم شمال عراق مورد اصابت قرار گرفت تاکنون ۷۳ فروند موشک بالستیک زمین‌ به‌ زمین و ده‌ها فروند پهپاد انهدامی به‌طور دقیق به مواضع و اهداف مورد نظر در محل استقرار و فعالیت تروریست‌ها اصابت و منجر به انهدام کامل آن‌ها شده‌ است». وی افزود: «در مرحله جدید عملیات این اهداف که در ۴۲ نقطه پراکنده و در مواردی از همدیگر ۴۰۰ کیلومتر فاصله داشته‌اند به‌ طور قطعی متعلق به گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی بوده‌ است».

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با اشاره به لزوم تصمیم‌گیری مقامات اقلیم شمال عراق برای جمع‌آوری بساط گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب و توطئه‌گر علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: «عملیات رزمندگان اسلام تا خلع سلاح کامل گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی تجزیه‌طلب لانه کرده در اقلیم شمال عراق ادامه دارد».

در این شرایط، خبرگزاری رویترز مدعی شده در پی این حملات دست کم 13 نفر کشته و 58 نفر زخمی شده اند. به نوشته رویترز، این حملات پس از آن گزارش شد که مقامات ایرانی مخالفان مسلح کرد را به دست داشتن در ناآرامی‌های اخیر، به ویژه در شمال غربی  کشور، متهم کردند.

منابع کرد عراقی بدون اشاره به تلفات احتمالی به رویترز گفته اند که حملات هواپیماهای بدون سرنشین حداقل 10 پایگاه شبه نظامیان را در نزدیکی سلیمانیه در کردستان عراق صبح چهارشنبه هدف قرار دادند.

از سوی دیگر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) هم روز چهارشنبه ادعا کرد یک پهپاد ایرانی را در حالی که به سمت اربیل در حرکت بود سرنگون کرد و مدعی شد  این پهپاد «تهدیدی برای پرسنل آمریکایی در منطقه است». در بیانیه سنتکام آمده است: «هیچ نیروی آمریکایی در نتیجه این حملات مجروح یا کشته نشده است و هیچ آسیبی به تجهیزات آمریکایی وارد نشده است».

به نوشته پایگاه تحلیلی رسپانسیبل استیتکرفت، چیزی که این پهپاد را کاملاً متفاوت از سرنگونی پهپادهای قبلی توسط نیروهای آمریکایی می‌کند این است که طبق گزارش‌ها، این یکی متعلق به سپاه پاسداران ایران بوده است. در نمونه های مشابه قبلی در شمال عراق و درست بر فراز مرز سوریه، آمریکایی ها تجهیزات و شبه نظامیانی که ادعا می کرد مورد حمایت ایران قرار دارند [علی رغم تکذیب تهران] را مورد هدف قرار داده بود. اما این بار، نیروهای آمریکایی به طور مستقیم پهپادی ایرانی را هدف قرار داده اند. این مسئله ای است که امکان دامن زدن بر افزایش تنش ها در منطقه را خواهد داشت.