خبرگزاری دانشجویان ایران، حدود ساعت 11 شنبه شب خبر داد: بخش خبری ۲۱ شبکه‌های اول و خبر صدا و سیما برای چندثانیه از دسترس خارج و توسط یک گروه هکری هک شده است.

به گزارش ایسنا، این اتفاق در حالی رخ داده است که سیستم‌های فنی و پخش صداوسیما کاملا ایزوله است و پروتکل‌های امنیتی قابل قبولی دارد و امکان دسترسی از طریق اینترنت وجود ندارد.

ایسنا با اشاره به اینکه این اتفاق پیش از این نیز رخ داده به، مسئولان صداوسیما توصیه کرده است اقدامات لازم را برای حفظ امنیت شبکه در دستور کار قرار دهند. ـ هفتم بهمن ماه 1400 هم ـ برخی شبکه های صداوسیما برای لحظاتی هک شدند.

در روزهای اخیر  گروه هکری ناشناس با عنوان anonymous مدعی هک و حمله به چندین سایت دولتی شده است.این گروه غیرمتمرکز که با صدور فراخوان به هکرها فعالیت می کند، حدود ۲ دهه است که با ثبت حملات بسیار، خود را به یکی از چهره های ترسناک اینترنت و دارک وب تبدیل کرده است. anonymous به زیرساخت ها حمله می کند و با از دسترس خارج کردن سامانه ها، تغییر ظاهر وب سایت ها و انتشار اطلاعات، ضربات خود را وارد می کند.

اما درباره  اتفاق شنبه شب سیما هنوز این گروه اعلام مسئولیت نکرده است در شبکه های اجتماعی گفته شده گروهی مرسوم به عدالت علی مسئولیت هک این دو بخش خبری را به عهده گرفته است.

در سنوات قبل مسئولان صدا و سیما با اشاره به پیچیدگی های هک شبکه های این سازمان مدعی بودند این اقدام پیچیده است و پای دولت های خارجی و صاحب تکنولوژی های روز در میان است.