به گزارش اکوایران، عصر روز چهارشنبه چهارم آبان ماه در حرم شاهچراغ،  ۳ فرد مسلح با تیراندازی از بیرون حرم به سمت مردم تیراندازی کردند. آن زمان خبرگزاری ایرنا نوشت، تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی وارد حرم شدند و از همان محل، خدام و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بسته‌اند. آن شب خبرگزاری میزان نوشت، ۲ نفر از تروریست‌ها دستگیر و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد.

البته خبرگزاری فارس همان شب به نقل از استانداری فارس اعلام کرد که فقط یک تروریست بوده و دستگیر شده است.
روز هفتم آبان خبرگزاری ایرنا به نقل از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نوشت، فرد ضارب پس از حمله تروریستی غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه به دنبال واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی زخمی و دستگیر شد و سپس برای مداوا به یک بیمارستان شیراز منتقل شده بود. اسماعیل محبی‌پور به نقل از ایسنا همان روز اعلام کرد، ضارب کشته شده است. 

امروز 9 آبان خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات نوشت، پس از انتشار خبر وزیر اطلاعات مبنی بر دستگیر عامل دوم حمله تروریستی به شاهچراغ، 6 نفر از عوامل پشتیبانی تیم جنایتکار تروریستی آن حرم مطهر شناسایی و بازداشت شدند.

در بیانیه این وزارتخانه تأکید شد «در عملیاتی پیچیده و با همکاری مردم هوشیار و بابصیرت ایران اسلامی، عنصر دوم عملیاتی و 6 نفر از عوامل پشتیبانی تیم جنایتکار تروریستی آن حرم مطهر شناسایی و بازداشت شدند. اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد رسید.»