به گزارش اکوایران؛ هیات وزیران در جلسه یکم آبان ماه ١۴٠١ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی با حداکثر نرخ حق بیمه وسایل نقلیه ریلی موافقت کرد. امروز 9 آبان محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ، طی نامه‌ای این مصوبه هیات وزیران را  ابلاغ کرد .

برمبنای این مصوبه مقرر شد، نرخ لوکوموتیو به ازای هر واگن یا لوکوموتیو  ١٢ در هزار با تعهدات ریالی بیمه است و نرخ واگن مسافری بین شهری به ازای هر واگن یا لوکوموتیو  ١٢ در هزار با تعهدات ریالی است. براساس این مصوبه نرخ واگن باری بین شهری به ازای هر واگن ٣ در هزار با تعهدات ریالی بیمه و نرخ لوکوموتیو و یا واگن مسافری شهری (مترو ) با نرخ یک و چهاردهم در هزار  با تعهدات ریالی بیمه تعیین شد.

این مصوبه به عنوان تبصره ۴ به ماده ٢ آیین‌نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن، موضوع تصویب نامه مورخه ۶ آبان ١٣٩۶ و اصلاحات بعدی آن الحاق می‌شود.

این در حالی است که بعد از حادثه قطار مسافربری که خرداد ماه امسال رخ داد، صندوق تامین خسارت‌های بدنی از عدم پوشش بیمه شخص ثالث لوکوموتیوها و کوتاهی شورای عالی بیمه انتقاد کرده بود که با پیگیری‌ها‌ی بیمه مرکزی و بهزادپور رییس جدید شورای عالی بیمه این موضوع بعد از چهار سال حل شد.