به گزارش اکوایران، در پی حمله موشکی و پهپادی امروز نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حکومت اقلیم کردستان به این واقعه واکنش نشان داد.

بیانیه حکومت اقلیم ادعا کرده این اقدامات مکرر ایران به حاکمیت عراق و اقلیم کردستان آسیب می زند و غیر قابل توجیه است و این اقدام ایران را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اصل حسن همجواری خواند. حکومت اقلیم کردستان در ادامه بیانیه خود از ایران خواست که به این حملات پایان دهد و تاکید کرد که ثبات به هیچ وجه از طریق خشونت محقق نخواهد شد. در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که دولت اقلیم کردستان از تمام دوستان و شرکای خود در بغداد و سازمان ملل و جامعه بین‌المللی می‌خواهد که موضعی واضح و صریح علیه اقدامات مداوم ایران در کردستان اتخاذ کنند.

صبح امروز، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران در این زمینه اطلاعیه ای منتشر کرد که متن آن بدین شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم؛ در ادامه  انهدام  مقر ها و مراکز توطئه ،استقرار ،آموزش و سازماندهی گروهک های تروریستی تجزیه طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق ، برخی از مقرهای باقی مانده مزدوران استکبار جهانی از ساعات اولیه بامداد امروز ( دوشنبه ) هدف دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند. طی این حملات که در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق از جمله جژنیکان ، زرگوئیز و کوی سنجق انجام  گرفت، ضمن انهدام اهداف مورد نظر ، ضربات و خسارت های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد».

شب گذشته هم منابع خبری ایرنا از حملات موشکی و پهپادی به چند مقر در اربیل کردستان عراق از جمله در «کویسنجق» و منطقه «جیژنی» در نزدیکی شهر اربیل و نیز مقری در سلیمانیه خبر داده بودند. بر اساس این گزارش، منابعی در شبکه‌های اجتماعی عراقی از جمله «صابرین نیوز» یکشنبه شب اعلام کردند که مقرهای کومله در کویسنجق با ۴ موشک هدف قرار گرفته است. بنا به اعلام منابع عراقی حمله دیگر نیز با پهپاد در منطقه «جیژنی» نزدیک شهر اربیل رخ داد و آژیرهای کنسولگری آمریکا در این شهر به صدا در آمد.

منابع آگاه دیگری به ایرنا گفته بودند حمله موشکی به مراکز کومله در «زرگویر» نزدیک سلیمانیه اقلیم کردستان عراق انجام شده است. هم‌زمان با این حملات، جنگنده‌های ارتش عراق مقرهای تروریست‌های داعش را در نزدیک روستای «الجهماویه» در اطراف رشته کوه «جبل حمرین» در جنوب «حویجه» هدف قرار دادند.