به گزارش اکوایران، به‌دنبال مرگ مهسا امینی در روزهای پایانی شهریور و آغاز اعتراضات در شهرهای مختلف، برخی معترضان تاکنون دستگیر شده‌اند. این موضوع اکنون منجر به سوءاستفاده برخی کلاهبرداران شده؛ بطوریکه حالا رئیس پلیس فتای تهران بزرگ می‌گوید: اخیراً پیامک‌های لینک‌دار با محتوای «پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» از سوی مجرمان سایبری برای شهروندان ارسال شده که جعلی است.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با تسنیم افزوده است: لینک معرفی‌شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به‌سرقت می‌برند و با نقض کردن حریم خصوصی شهروندان (دسترسی به اطلاعات شخصی)، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها نیز اقدام می‌کنند.

او تاکید کرد: هیچ‌ سازمان رسمی و حاکمیتی با شماره‌های شخصی برای شهروندان پیامک ارسال نخواهد کرد. شهروندان قبل از اینکه لینکی را باز کنند، حتماً لحظه‌ای صبر و محتوای آن را مطالعه کنند که روی لینک‌های جعلی تحت عنوان سامانه ثبت ثنا، سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌ها و امثال آن وارد نشوند.

معظمی گودرزی به مردم توصیه کرد که از باز کردن لینک‌های ارائه‌شده از سوی افراد ناشناس به‌صورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و در صورت برخورد با چنین مواردی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir گزارش دهند.

پرونده اغتشاشات
تصویر: نمونه‌ای از پیامک ارسال‌شده جعلی