به گزارش اکوایران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در سخنرانی خود در دانشگاه شهید رجایی که ویدئوی بخش‌هایی از آن را برخی رسانه‌ها از جمله «خبرگزاری دانشجو (snn)»، «مهر» و «خبرآنلاین» دوشنبه شب (7 آذر) منتشر کردند، به سابقه دشمنی غرب علیه ایران از جمله در دوران جنگ هشت‌ساله اشاره کرد و گفت: انگلیسی‌ها همین الان هم دارند شیطنت می‌کنند. حالا بی‌بی‌سی که مربوط به دولت انگلیس را باید دوست بدانیم یا دشمن بدانیم؟ ضروری است که باید دشمن‌شناسی‌مان را بالا ببریم تا بدانیم کسی که حرفی را می‌زند دشمن ماست یا دوست ما.

او افزود: ما الان گرفتاریم بخاطر اینکه نوجوانان و جوانان ما نه دوران انقلاب را دیده‌اند و نه دوران جنگ و دشمنی‌ها و ترورهای غربی‌ها را. تاریخ هم زیاد نمی‌خوانند و تصور می‌کنند اگر اینها چیزی گفتند باید قبول کنیم و باور کنیم که اینها خودی هستند و جنایتی اتفاق افتاده است. نتیجه این می‌شود که در گوشه‌ای از تهران حالا بالاخره یک اتفاقی افتاده که البته همه متاثر شدند و از فوت این خانم (مهسا امینی) همه در داخل ناراحت شدند؛ ولی حالا هر اتفاقی بود، می‌بینیم که به‌ازای آن تا الان - البته آمار جدیدی ندارم - بیش از 300 نفر شاید جان‌باخته و شهید داریم. چرا؟ چون دشمن را از خودی تشخیص ندادیم و نتیجه‌اش این شد که این گرفتاری‌ها بوجود آمد.

حاجی‌زاده اتفاقات اخیر را نتیجه «جنگ ترکیبی» دانست و ادامه داد: ما باید دشمن را بشناسیم. الان یکی از معضلاتی که داریم این است که جنگ، پیچیده و ترکیبی شده است. در حوزه نظامی به جاهای خوبی رسیده‌ایم و دشمن را جدی تلقی کرده‌ایم و آمادگی‌ها در این حوزه بالاست؛ بنابراین دشمن احساس می‌کند نمی‌تواند در این حوزه وارد شود و اگر هم وارد شود حتما نتیجه‌اش را خواهد دید.

این فرمانده سپاه افزود: در حوزه امنیتی دارند تلاش می‌کنند. همین سلاح‌هایی که دارد وارد کشور می‌شود و همین ترورها و اقداماتشان نشان می‌دهد که بالاخره دزدکی دارند کارهایی می‌کنند. عربستان سعودی، انگلیسی‌ها، اروپایی‌ها، آمریکا، اسرائیل، منافقین، کومله و دموکرات، همه اینها یکپارچه پشت این اقدامات هستند و هر کسی هر کاری از دستش بربیاید دارد انجام می‌دهد. خب اینها دشمنان ما هستند.

وی با بیان اینکه «ما باید دوست و دشمن را از هم تشخیص بدهیم»، گفت: باید خودی را از غیرخودی تشخیص بدهیم و همواره برای اینکه این قضیه مشخص بشود، داریم هزینه و خسارت می‌دهیم. مقام معظم رهبری سالیان سال است که موضوع «بصیرت» و در یک سال اخیر هم بحث «جهاد تبیین» را مطرح کرده‌اند. اینها برای چیست؟ برای همین است که این مسائل را بزرگان ما و خواص ما توجیه کنند و توضیح دهند. اتفاقا در این شرایط می‌بینیم که خواص ما ساکت می‌نشینند، حرف نمی‌زنند، احتیاط می‌کنند و می‌ترسند. خواص شده‌اید برای چه؟ برای زمان صلح؟ اتفاقا در چنین شرایطی خواص باید بیایند و هرکدام پرچمدار کاری بشوند و چهره به چهره توجیه کنند، توضیح دهند و همراه کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: بسیاری از فرزندان ما، نوجوان‌ها و جوان‌ها، فریب خوردند. در همین مقاطع است که بزرگان نقش دارند و باید پای کار بیایند ولی متاسفانه نیامدند و به نظر من عده زیادی در این قضایا مردود شدند.