به گزارش اکوایران: طبق روال هر چهارشنبه امروز 9 آذر در حاشیه جلسه دولت اعضا کابینه با خبرگزاری‌ها گفتگو کردند. در ادامه بخشی از اظهارات آنها را بخوانید:

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری : در مورد جلسات خودم با برخی فعالان سیاسی باید بگویم جلسات خوبی تاکنون برگزار شده است که محلش هم تغییر می‌کند. هم در دفتر من تشکیل شده هم در دفتر بقیه آقایان. همه باید باهم حرف بزنند بهترین راه برای حل مشکلات کشور گفت‌وگو است. من شنیدم که هم آقای رئیس‌جمهور و هم آقای رئیس قوه قضائیه جلسات این چنینی را دارند که جریان‌های سیاسی مختلف می‌آیند با آنها گفت‌وگو می‌کنند این حتما می‌تواند به نزدیک کردن افکار کمک کند و مفید است.

صولت مرتضوی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی: با اجرای موفق طرح آزمایشی کالا برگ الکترونیک در استان هرمزگان، امیدوارم بزودی شاهد اجرایی شدن این طرح در کل کشور باشیم.

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی:  منابع ارزی ما رو به بهبود است و وضعیت ما مستمرا بهبود می‌یابد. در آبان ماه نسبت به مهرماه، فروش‌های نفتی ما رشد بسیار قابل توجهی داشته است.حجم عرضه‌های ما در بازار نیما نسبت به گذشته گسترش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت مطلوبی در تامین منابع ارزی در ماه‌های آینده داشته باشیم.

جواد اوجی، وزیر نفت: ایران خوشبختانه سال گذشته و امسال همه مطالبات خود بابت صادرات  گاز به عراق را دریافت کرده‌ است. سال گذشته ۱ میلیارد یورو و امسال 1.6 میلیارد یورو دریافت کرده‌ایم. برهمین اساس صادرات گاز،  امسال به این کشور نسبت به سال گذشته 1.5 میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : ما  کاغذ مورد نیاز مطبوعات و کتاب را با ارز ترجیحی تامین کردیم، با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد، ما سعی کردیم که قیمت نشر و مطبوعات را کنترل کنیم. اکنون وارادات انجام شده و کاغذ در حال توزیع است. درضمن در ماه هزار تن کاغذ تولید داخل بین ناشران توزیع می‌کنیم.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران : در جریان ساخت و تحویل مسکن برای ایثارگران زمین را دولت تامین می‌کند و پس از پیشرفت ۳۰ درصدی در ساخت مسکن، تسهیلات بانکی به ایثارگران پرداخت می‌شود که بازپرداخت این تسهیلات نیز  ۱۰ ساله است.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات: اخیرا رکورد جدید ۶ ترابیت بر ثانیه را برای ترافیک تولید و مصرف در شب ثبت کردیم. فقط پلتفرم تلوبیون بیش از ۲.۵ ترابیت بر ثانیه ترافیک داشته که هیچ پلتفرمی در داخل تا الان این رکورد را نداشته است.