به گزارش اکوایران به نقل از بلومبرگ - به عنوان بخشی از صنعت رسانه، من هنوز از دورانی که مجبور بودیم روزانه حداقل یک مطلب در مورد دونالد ترامپ بنویسیم، دچار مشکل روانی شدم. دورانی که برخی افراد آن را سندروم «شش سال گذشته» می‌نامند یعنی از وقتی که ترامپ مشهور شد. پایان این کابوس فقط زمانی بود که ایلان ماسک آمد.

جابه‌جایی ترامپ و ماسک، در انتخابات میان‌دوره‌ای اتفاق افتاد. ترامپ آن‌قدر در مورد تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ اصرار کرد به ضررش تمام شد.

در تمام این مدت، ماسک مهارت‌های ترولینگ خود در توییتر را تقویت می‌کرد (ترول در گفتمان اینترنتی به افرادی گفته می‌شود که با رفتار مخرب در فضای وب به دنبال جلب نظر کاربران، ایجاد تشنج و بیان مطالب تحریک‌کننده و توهین‌آمیز هستند). همان پلتفرمی که زمانی ترامپ بر آن تسلط داشت.

ماسک جذابیت یا حس شوخ‌طبعی ترامپ را ندارد، اما می‌داند که شما نیازی به این چیزها ندارید، و صرفاً با توییت کردن مطالب تحریک‌آمیز مانند «من به دنبال محاکمه فائوچی هستم»، هنوز هم می‌توانید تأیید هوادارانتان را کسب کنید.

حالا دیگر نمی‌شود از آن اجتناب کرد: ماسک ترامپ جدید است. از توهین به لیبرال‌ها، مقامات بهداشت عمومی و افراد تراجنسیتی گرفته تا هو شدن از روی صحنه نمایش استندآپ کمدی، ماسک توانست نسبت به یک هفته ترامپ، در یک روز توجه بیش‌تری به خود جلب کرد.

اما تنها یک ترامپ می‌تواند وجود داشته باشد. در زمانی که ترامپ بیش‌ترین نیاز را به شبکه‌های اجتماعی توجه مردم دارد، ماسک با گرفتن تمام اکسیژن و توجه فضای رسانه‌ای، ترامپ را به نفس‌نفس انداخته است. بدون اکسیژن گران‌بهای رسانه‌ای، مبارزات انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۴ می‌تواند حتی قبل از شروع خفه شود. پس از آن، تنها جایگزین ماسک، ران دِسَنتِس خواهد بود که می‌تواند به یک «شش سال» دیگر یا حتی ۶۰ سال ختم شود.

 ران دسنتیس،سیاستمدار جمهوریخواه است او در سال ۲۰۱۳ به عنوان نماینده‌ی منطقه‌ی ۶ فلوریدا، وارد کنگره شد. در حال حاضر فرماندار فلوریدا است و از منتقدین سرسخت سیاست‌های باراک اوباما بود. برخی می گویند او رقیب ترامپ در انتخابات درون حزبی برای ریاست جمهوری است.