به گزارش اکوایران، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به نشست امروز (یکشنبه، 23 بهمن) کمیسیون تلفیق بودجه مجلس بیان کرد: اعضای کمیسیون تلفیق امروز با هدف ایجاد انضباط مالی مصوب کردند که بانک مرکزی مجاز به خرید اوراق بهادار منتشر شده از بازار اولیه نیست و این اوراق را باید از بازار ثانویه خریداری کند.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری فارس گفته بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق برای نوسازی مدارس تخصیص یافت.

دولت باید بدهی خود به تامین اجتماعی را به نرخ روز صاف کند

او همچنین بیان کرده که دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده بود بدهی‌اش به سازمان تأمین اجتماعی و دیگر نهادها به صورت ساده پرداخت شود، به این معنا که بدون توجه به تورم به همان میزان بدهی که در سال‌های قبل به سازمان تأمین اجتماعی یا نهاد و سازمان دیگری داشته را پرداخت کند که اعضای کمیسیون با این موضوع مخالفت کردند و طبق مصوبه کمیسیون بنا شد تا بدهی‌های دولت به مجموعه‌هایی همچون صندوق تأمین اجتماعی بر اساس نرخ روز محاسبه و پرداخت شود.

وی افزود: همچنین طبق مصوبه کمیسیون ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق برای آبرسانی به شهرها و روستاها و... تخصیص یافت که بنا شد این آبرسانی با اولویت آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان با تخصیص این اعتبارات انجام شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار کرد: همچنین اعضای کمیسیون از محل فروش اوراق ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اصلاح الگوی کشت و پنج هزار میلیارد تومان برای نوسازی خوابگاه‌های متأهلی دانشجویان تخصیص یابد.

ورود مجلس به بررسی جزئیات لایحه بودجه از اوایل اسفند

این نماینده مجلس همچنین درباره زمان بررسی لایحه بودجه به ایسنا گفته که زمان بررسی جزئیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری به اتمام می‌رسد و بعد از آن گزارش تلفیق بارگذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: آئین‌نامه داخلی مجلس فرصت ۱۰ روزه‌ای برای ارائه پیشنهادات نمایندگان بر روی گزارش تلفیق تعیین کرده اما با توجه به تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه، قرار شده که این مهلت برای نمایندگان پنج روز باشد تا پیشنهادات خود را ارائه کنند.

حاجی دلیگانی افزود: بر این اساس، جلسات علنی مجلس برای بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ از شنبه (۶ اسفند) یا یکشنبه (۷ اسفند) در سه شیفت آغاز خواهد شد.