به گزارش اکوایران، به ادعای ارتش اسرائیل، یک کارخانه زیرزمینی ساخت راکت حماس توسط هدف قرار گرفته شد. شاهدان خبرگزاری رویترز نیز گزارش دادند که چندین انفجار، غزه را لرزاند.

این حمله هوایی که فعلاً هیچ تلفاتی در آن گزارش نشده، واکنش اسرائیل به حملات راکتی آخر هفته از غزه به مناطق اسرائیلی محسوب می‌شود. البته هیچ گروه فلسطینی مسئولیت آن حمله را به عهده نگرفته است.

کرانه باختری رود اردن نیز شاهد محاصره خانه‌ای در شهر نابلس توسط سربازهای اسرائیلی بود. شلیک اسلحه به زخمی‌شدن چند فلسطینی منجر شد. گروه مسلح فلسطینی «لانه شیرها» که بیشتر در شهرهای نابلس و جِنین مستقرند نیز در سال گذشته شاهد افزایش یورش نیروهای اسرائیلی بوده‌اند. این گروه اعلام کرد که تا کنون با کمین‌کردن توانسته یک واحد ارتش اسرائیلی را غافل‌گیر کند.

گروه حماس از سال ۲۰۰۷ موفق شد کنترل نوار غزه را به دست بگیرد و از آن زمان چندین جنگ علیه اسرائیل به راه انداخته است. زمانی که گروه‌های کوچک‌تر نوار غزه به اسرائیل حمله می‌کنند، معمولاً حماس هدف حملات تلافی‌جویانه قرار می‌گیرد.

منابع فلسطینی گفتند که نیروهای زمینی اسرائیل در روز دوشنبه نیز به مواضع حماس آتش گشودند. با احتمال حمله راکتی جدید در مناطق اسرائیلی‌نشین مرز غزه، آژیر خطر به صدا به صدا درآمد.