به گزارش اکوایران، نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسبق اسرائیل، عصر دوشنبه خواستار توقف یک هفته‌ای پیشبرد اصلاحات قضایی برنامه‌ریزی شده یاریو لوین وزیر دادگستری این رژیم و هم‌چنین اعتراضات گسترده علیه این اصلاحات شد تا به ائتلاف حاکم و مخالفانش اجازه دهد تا در مورد این موضوع وارد مذاکره شوند.

بنت در مصاحبه ای با کانال 12 اسرائیل گفته: «من خیلی ناراحت هستم. ما نمی توانیم در زمانی که او دشمنان خارجی زیادی دارد، باخودمان بجنگیم». او گفته که «مصالحه قطعاً قابل دستیابی است» و معتقد است که اصلاحات قضایی لازم است، هرچند به نظر او، پیشنهادهای فعلی زیاده‌روانه است.

benett

دعوا در پارلمان اسرائیل و هشدار درباره «فروپاشی اجتماعی»

بنت همچنین اظهار داشت که بزرگترین مانع برای نشستن طرف‌های مختلف برای مذاکره بر سر مصالحه این است که آنها به یکدیگر اعتماد ندارند. او گفته که خطر جنگ داخلی واقعی است و اسرائیلی‌ها باید پیشنهاد رئیس‌جمهور این رژیم را برای مصالحه بپذیرند. وی با اشاره به پیشنهاد پنج ماده‌ای اسحاق هرتزوگ برای توافق سازش افزود: «ما باید به ابتکار رئیس جمهور بله بگوییم».

بنت که در گذشته از طرفداران سرسخت بازنگری سیستم قضایی با پیشنهادهایی حتی گسترده‌تر از کابینه فعلی بود، گفت که اگرچه از تغییرات گسترده حمایت می‌کند، اما باید به عنوان بخشی از فرآیندی که شامل گفت‌وگو بین طرفین است، انجام شود. بنت ادعا کرد که هر دو طرف نگرانی‌های مشروعی دارند و اکثریت خواهان اصلاحات بدون «تغییر رژیم» هستند.