به گزارش اکوایران، به گفته شاهدان و مقامات، حمله موشکی اسرائیل در بامداد روز یک‌شنبه به ساختمانی در منطقه «کفر سوسه» مرکز دمشق اصابت کرد که منجر به کشته‌شدن پنج نفر شد. ادعا شده هدف حمله در نزدیکی یک مجتمع امنیتی بزرگ و تحت حفاظت شدید در نزدیکی تأسیسات ایران قرار داشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این حمله‌ای هدفمند و کم‌سابقه بود که به چندین ساختمان منطقه‌ای پرجمعیت نزدیک به میدان اموی در قلب پایتخت آسیب رساند. چندین ساختمان امنیتی چندطبقه در میان منازل مسکونی این منطقه واقع شده‌اند.

یک مقام پلیس به رسانه‌های دولتی گفته که چندین نفر زخمی و کشته شده‌اند. سخنگوی ارتش اسرائیل نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

رسانه‌های دولتی به نقل از یک منبع نظامی اعلام کردند که اندکی پس از نیمه‌شب، اسرائیل چند منطقه در پایتخت را هدف قرار داد که منجر به کشته‌شدن پنج نفر و زخمی‌شدن ۱۵ غیرنظامی و خسارت به ساختمان‌های مسکونی شد. ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمله باعث صدمه‌دیدن خانه‌های غیرنظامی ایجاد خسارات مادی به تعدادی از محلات دمشق و مجاور آن شد. هنوز مشخص نیست که آیا هدف این حمله فرد خاصی بود یا خیر.

0

عماد مغنیه، فرمانده ارشد حزب‌الله و طرف‌دار ایران در سال ۲۰۰۸ در بمب‌گذاری منطقه کفر سوسه که به شدت تحت کنترل پلیس است، ترور شده است. ساکنان منطقه ادعا کرده اند که چندین مکان نزدیک به ایران از جمله یک مرکز فرهنگی بزرگ در آنجا قرار دارد.

در ۱۰ سال گذشته، اسرائیل مکان‌های مختلفی در سوریه را از طریق حمله هوایی هدف قرار داده است؛ اما مقامات اسرائیلی به ندرت مسئولیت عملیات‌هایی به خصوص را پذیرفته‌اند. به ادعای کارشناسان نظامی اسرائیلی، این حملات، تشدیدسازی درگیری سطح پایینی است که به زعم آن‌ها با هدف کند کردن گسترش نفوذ ایران در سوریه انجام می‌گیرد.