به گزارش اکوایران، بررسی لایحه بودجه سال 1402 همچنان در دستور کار نمایندگان قرار دارد و در جریان بررسی این لایحه، برخی از مفاد آن برای رفع ابهام و کارشناسی به کمسیون تلفیق ارجاع شده است.

در جریان بررسی جزئیات بودجه، دو ماده مربوط به شرایط عرضه خودرو در بورس و همچنین سقف پرداخت‌ها در شرکت‌های دولتی از جلسه علنی به کمسیون تلفیق ارجاع شد که در جلسه اخیر این کمیسیون پس از انجام بررسی‌ها یکی از این مفاد حذف و دیگری اصلاح شده است.

مخالفت با پرداختی‌های نجومی

بر اساس آنچه تسنیم نوشته، حسینعلی حاجی‌دلیگانی - عضو کمسیون تلفیق مجلس - درباره بند (د) تبصره 12 لایحه بودجه که به کمسیون ارجاع شده بود گفته که در این بند عبارت «رفاهیات» آورده شده بود و به این معنی است که بانک‌ها و شرکت‌های دولتی می‌توانستند خارج از عرف و بالاتر از سقف پرداختی اقدام به پرداخت پاداش‌های میلیونی در قالب رفاهیات کنند.

وی افزود: در جلسه علنی پیشنهاد شدکه رفاهیات جدای از سقف حداکثر حقوق دریافتی باشد و موضوع رفاهیات از سقف حقوق پرداختی جدا شود که این بند برای رفع ابهام و بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق بازگشت و در جلسه کمیسیون این عبارت در بند (د) اصلاح شد و به سقف حقوق پرداختی بازگشت و برای بررسی و رأی‌گیری به صحن بازمی‌گردد.

حذف «عرضه خودرو در بورس» از لایحه بودجه 1402

محمدرضا میرتاج‌الدینی - عضو کمیسیون تلفیق - نیز با اشاره به بررسی مواد ارجاعی لایحه بودجه به این کمیسیون در زمینه عرضه خودرو در بورس، گفته که در این باره کمیسیون تلفیق پیشنهادی را مصوب کرده بود که 15 درصد از منابع این موضوع به خودروسازان و مابقی به دولت بازمی‌گشت.

وی ادامه داد: در جریان بررسی بودجه در جلسه علنی، پیشنهادی از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد و به تصویب رسید که بر اساس آن اگر خودرو در بورس کالا عرضه شود، باید بر اساس شرایطی باشد، که این مسأله ابهام برانگیز بود و به همین خاطر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

عضو کمیسیون تلفیق اضافه کرد: طبق تصمیم اخیر اعضای کمیسیون تلفیق، هم مصوبه اول در لایحه بودجه که مربوط به عرضه خودرو در بورس بود و همچنین پیشنهاد بعدی که مربوط به تعیین شرایط برای این مسأله بود، از لایحه حذف شد. بنابراین موضوع عرضه خودرو در بورس کالا از لایحه بودجه سال 1402 حذف شده است.