به گزارش اکوایران، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، دیدار با رئیس جمهور تایوان را تایید کرد.

بنا بر گزارش بلومبرگ، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، برنامه‌ خود را برای دیدار با رئیس‌جمهور تایوان در آمریکا در سال جاری تایید کرد، اما تاکید کرد که این دیدار مانع از سفر او به تایوان نمی‌شود.

مک کارتی در پاسخ به سوالی درباره این دیدار به خبرنگاران گفت: «این مسئله ربطی به سفر من به تایوان ندارد».

روزنامه فایننشال تایمز روز دوشنبه برای اولین بار گزارش داد که مک کارتی قصد دارد به جای سفر به تایپه، در کالیفرنیا با رئیس جمهور تسای اینگ ون ملاقات کند، سفری که موجب خشم پکن می‌شود. مک کارتی گفت: «چین نمی‌تواند به من بگوید کجا و چه زمانی می توانم بروم».

ماه گذشته، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت که مک کارتی قصد دارد در اواخر سال جاری یا سال آینده به این جزیره سفر کند. اما چنین دیداری به منزله ایجاد یک رویارویی بالقوه -مشابه آنچه در ماه اوت، زمانی که نانسی پلوسی رئیس مجلس سابق به تایوان سفر کرد- تلقی می‌شود. مک کارتی گفته است که مایل است به عنوان رئیس‌ مجلس نمایندگان به تایپه سفر کند و گروهی از قانونگذاران از هر دو حزب او را همراهی کند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی در پکن گفت که چین یک شکایت دیپلماتیک رسمی در مورد برنامه‌های این دیدار تسلیم  ایالات متحده کرد و افزود که کشورش به شدت نگران این موضوع است. وی گفت: چین قاطعانه با هرگونه تبادل رسمی بین تایوان و آمریکا به هر شکلی مخالف است.