به گزارش اکوایران، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، وزیر ارتباطات درمورد اختلال امروز اینترنت توضیح داد، وزیر کار به موضوع تعیین تکلیف حقوق کارگران اشاره کرد و سخنگوی دولت هم از تصویب کلیات تغییر ساعت آغاز به کار ادارات خبر داد اما جرئیات آن را اعلام نکرد.

می‌توانیم در کمیسیون مقام زن شرکت کنیم

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور: با اینکه حق رای‌مان و حق عضویتمان لغو شده است و ویزا برای همکاران ما نیامد، ولی ما می‌توانیم در کمیسیون مقام زن شرکت کنیم. البته من از قبل قرار بود که به صورت مجازی سخنرانی خود را ارائه بدهم. سخنرانی ما ارائه شد و طی چند بار به سازمان ملل رفت و برگشت و در نهایت گفتند نمی‌توانیم با دو صدا یعنی زیرصدای فارسی و ترجمه انگلیسی سخنرانی را پخش کنیم. در نهایت اعلام شد اگر صدای فارسی از سخنرانی حذف نشود پخش نخواهد شد این پروتکلی بود که امسال قرار دادند و شامل کشورهای دیگر نیز می‌شد. همکاران ما صدای فارسی را به‌سرعت حذف کردند و سخنرانی را به سازمان ملل ارسال کردند. بنابراین بحث و دروغ پراکنی‌ها درباره دوبله و اینها مواردی است که وقتی دستشان خالی است، مطرح می‌کنند.

قطعی اینترنت نداشتیم؛ افت ترافیک بود

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات: امروز اختلالی کوچک در اینترنت داشتیم که به‌زودی برطرف می‌شود. اختلال امروز صبح به علت حمله سایبری نبود. خودم در جلسه بودم و به من گزارش دادند که اختلال داشتیم. قطعی در اینترنت نداشتیم، بلکه افت ترافیک بود که در حال حل شدن است. ما به دنبال این هستیم که سرعت اینترنت را در استان‌های مختلف ۳۰ تا ۴۰ برابر بیشتر کنیم. از زمانی که طرح فیبر نوری برای کسب و کارها آغاز شده، سرعت ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگابایتی به مشتریان داده شده است. امیدواریم سرعت‌های چند صد مگابایت بر ثانیه ارائه کنیم؛ اما آنچه که مردم نسبت به آن شاکی هستند، محدودیت‌هایی است که وضع شده بود. یک عده از فیلترشکن استفاده می‌کنند که طبیعتاً سرعت را به مراتب کاهش می‌دهد. خط من هم مانند سایر مردم است و بدون فیلتر نیست.

۴۵ هزار خودرو به بلاروس صادر می‌شود

سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت: (با اشاره به سفر رئیس‌جمهور بلاروس به تهران و امضای نقشه راه و هفت سند همکاری بین دو کشور): خوشبختانه توافق‌های بسیار خوبی بین تهران و مینسک شکل گرفته و تا حدی هم عملیاتی شده است. توافق بسیار خوبی برای صادرات ۴۵ هزار خودرو در طول دو تا سه سال آینده به بلاروس امضا شده که ارزش این قرارداد نزدیک ۴۵۰ میلیون دلار ارزش این قرارداد است. کل حجم صادرات ایران به بلاروس سالانه حدود ۱۶ میلیون دلار در سال است، در حالی که در این قرارداد به یکباره برای یک تجارت ۴۵۰ میلیون دلاری توافق شد و این نویدبخش توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور است.

تکلیف حقوق کارگران چه می‌شود؟

سید صولت مرتضوی، وزیر کار: تمام صندوق‌های بازنشستگی که تحت پوشش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند نسبت به پرداخت مطالبات جامعه هدف اقدام کرده‌اند و حتی معوقات سنوات آن هم پرداخت شده است. تا اوایل هفته آینده تعیین حقوق حداقل دستمزد کارگران مشخص شود و تاکید ما تبعیض قائل نشدن است.

تندیس حکیم نظامی به‌زودی در میدان ونک نصب می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد: تندیس بزرگی از چهره بنام ایرانی - حکیم نظامی - در میدان ونک تهران نصب خواهد شد. نگاه ما به مشاهیر فرهنگی کشور در حصار تنگ نگاه‌های جغرافیای سیاسی محدود نمی‌شود.

با مصوبه اخیر دولت، عقب‌ماندگی حقوق و دستمزد کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جبران خواهد شد.

یک مجتمع پالایشگاهی جدید افتتاح می‌شود

جواد اوجی، وزیر نفت: در چند روز آینده یک مجتمع پالایشگاهی به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه‌ افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از آن میزان تولید بنزین در پالایشگاه آبادان روزانه به ۱۴ میلیون لیتر و تولید گازوئیل به ۱۸ میلیون لیتر افزایش می‌یابد. ارزش این پالایشگاه نفتی ۱.۱ میلیارد دلار است و با بهره‌برداری از آن تولید بنزین از ۱۰ میلیون لیتر به ۱۴ میلیون لیتر افزایش می‌یابد. ظرفیت این پترو پالایشگاه حدود ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام سبک و نفت خام سنگین است و در فاز ۲ پالایشگاه آبادان قرار دارد که در آغاز دولت سیزدهم ۶۴ درصد پیشرفت داشت و بقیه آن در همین دولت تکمیل شد.

تصویب کلیات تغییر ساعت آغاز به کار ادارات

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت: امروز آیین‌نامه نحوه صدور و تمدید کارت بازرگانی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شده بود، در هیات وزیران مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحاتی اعمال شد. این مصوبه در راستای حمایت از کسب و کارها و تسهیل حوزه‌های تجاری صورت گرفت و هیات وزیران اصلاحاتی را در آیین‌نامه نحوه صدور و تمدید کارت بازرگانی اعمال کرد.

هیات وزیران به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و ماده واحده قانون نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، کلیات تغییر ساعات آغاز به کار و پایان ادارات و مشاغل گوناگون را تصویب کرد. جزئیات آن پس از بررسی پیشنهادات و نهایی شدن، اعلام خواهد شد.